چهار سال از حضور امید ابراهیمی در تیم استقلال می‌گذرد. بازیکن ملی پوشی که حالا آنقدر در این تیم تجربه کسب کرده که به کرات بازوبند کاپیتانی آن را هم بر بازو ببندد. ابراهیمی در همه سال‌های گذشته‌ای که برای آبی پوشان به میدان رفته بازی‌های خوبش را با گلزنی کامل می‌کرد. او در سه فصل گذشته تنها در لیگ به ترتیب ۱۰، ۱۰ و ۷ گل زد تا در زمره بهترین گلزنان فصل این تیم هم قرار گرفته باشد. ابراهیمی در هر سه فصل گذشته لقب گلزن ترین هافبک فوتبال ایران را هم تصاحب کرده بود.

این بازیکن ملی پوش در حالی چهارمین فصل حضورش در استقلال را پشت سر می‌گذارد که هنوز در 20 هفته گذشته موفق به گلزنی نشده است و اگر این اتفاق در بازی های باقی مانده هم برای ابراهیمی نیفتد، نوار گلزنی‌های او برای آبی پوشان قطع خواهد شد. اتفاقی که قطعا خوشایند ابراهیمی نیست.

ابراهیمی در طول فصل دو بار هم این فرصت را داشت که از روی نقطه پنالتی گلزنی کند که هر دو بار این شانس را از دست داد تا در گلزنی کاملا ناکام باشد. ابراهیمی یکبار در دیدار آبی پوشان مقابل نفت تهران شانس گلزنی از روی نقطه پنالتی را از دست داد و یکبار هم در هفته گذشته مقابل پدیده پنالتی اش تبدیل به گل نشد.