برانکو پنج‌شنبه مجبور شد از مدافعش حسین ماهینی به‌ عنوان هافبک دفاعی استفاده کند. ربیع‌خواه، هافبک دفاعی این تیم برای بازی با گسترش فولاد محروم بود و کامیابی‌نیا، دیگر هافبک میانی این تیم هم به خاطر مصدومیت نمی‌توانست بازی کند. مصدومیت کمال اما مصدومیت معمولی نیست. او نه در زمین چمن که در استخر و هنگام شیرجه زدن به آب آسیب دیده است. در روزهایی که پرسپولیس به خاطر محرومیت از نقل و انتقالات محدودیت بازیکن دارد، او باید مدتی بیرون بنشیند تا آسیب کتفش برطرف شود.

این نخستین بار نیست که یک بازیکن فوتبال محرومیت عجیبی را تجربه می‌کند. در سال‌های گذشته بازیکنان زیادی در اتفاقاتی غیرمنتظره مصدوم شده‌‌اند و نتوانسته‌اند برای تیم‌شان بازی کنند. مصدومیت کامیابی‌نیا در استخر بهانه‌ای شد تا این موارد را بررسی کنیم.

*مارکو آسنسیو پنج‌شنبه شب در جام حذفی اسپانیا زننده گل پیروزی رئال بود، ولی چند ماه قبل او به دلیلی عجیب نتوانست برای تیمش در لیگ قهرمانان اروپا به زمین برود. جوشی که روی پای او بود، اجازه نمی‌داد جوراب بپوشد و بازی را از دست داد.

*عادل رامی، مدافع فرانسوی زمانی که عضو والنسیا بود برای شرکت در یک مراسم خیریه به باشگاه سابقش، لیل برگشت. بالا و پایین پریدن او روی صحنه باعث تاول‌هایی در پایش شده بود که بعدا عفونت کرد و در نتیجه سه بازی را از دست داد. هواداران والنسیا به خاطر این مصدومیت عجیب خیلی خشمگین شده بودند.

*در سال 2013 مایکل یانسن، سرمربی توئنته بعد از بازی تیمش نیاز به دندانپزشک پیدا کرد. بعد از گل این تیم مقابل آژاکس، مشت گره کرده یوردی مولدر، مربی این تیم که قرار بود در هوا بچرخد به صورت یانسن خورد و شدت ضربه به قدری زیاد بود که یکی از دندان‌هایش کنده شد و روی زمین افتاد.

*اوبلار، دروازه‌بان سابق پنارول اروگوئه در حال اتمام مصدومیت شش ماهه و بازگشت به زمین بود که اتفاقی تلخ برایش رخ داد. او در حال کار در خانه چهار انگشتش را از دست داد. خودش ماجرا را اینگونه شرح می‌دهد: «در حال کار خانه و نجاری بودم که متوجه شدم چهار انگشتم قطع شده.» بعد از این حادثه او در 34 سالگی چاره‌ای جز خداحافظی نداشت.

* چند روز بعد از امضای قرارداد ایگواین با ناپولی چیزی نمانده بود که 37 میلیون یورو ده‌لورنتیس، مالک این باشگاه هدر برود. او برای تفریح به جزیره کاپری در نزدیکی ناپولی رفته بود که پایش سر خورد و از روی کشتی تفریحی با صورت به روی سنگ‌ها افتاد. خوشبختانه آسیب او خیلی جدی نبود و تنها به دو بخیه روی ابرو و هشت بخیه روی فک نیاز داشت.

 

*اور بانگا، هموطن ایگواین هم از این مصدومیت‌های عجیب خاطره تلخی دارد. هافبک آرژانتینی وقتی عضو والنسیا بود، فراموش کرده بود ترمزدستی را بکشد و در اثر برخورد ماشین ساق و مچ پایش شکست. بانگا به خاطر همین غفلت شش ماه خانه‌نشین شد.

 

*مصدومیت عجیب فیلیپ مکسز مربوط به پاهای او نیست. مدافع سابق میلان در سال 2014 برد 3 بر صفر تیمش مقابل سلتیک در لیگ قهرمانان را به خاطر ناراحتی چشمانش از دست داد. دلیل مشکل چشم‌های مکسز استفاده بیش از اندازه از سولاریوم بود.

 

*فرناندو یورنته، مهاجم اسپانیایی اواخر فصل گذشته وقتی بازیکن سوانزی بود، هنگام دوچرخه‌سواری زمین خورد و دستش شکست. مصدومیت شدید نبود و او نیاز به جراحی پیدا نکرد، با این حال اردوی پیش فصل را از دست داد.

 

*عجیب‌ترین مصدومیت شاید مربوط به ریو فردیناند، مدافع سابق منچستریونایتد باشد. او زمانی که بازیکن لیدز بود تاندون زانویش در حال تماشای تلویزیون آسیب دید. فردیناند برای ساعات طولانی پاهایش را روی میز مبل گذاشته بود و به همین خاطر زانویش آسیب دید.

 

*اسون گروندالن، بازیکن نروژی سال‌های 1970 هم یکی از عجیب‌ترین مصدومیت‌های تاریخ فوتبال را دارد. او برای دویدن به جنگل رفته بود که با یک گوزن برخورد کرد و آسیب دید. او به خاطر این مصدومیت بازی نروژ را از دست داد.

 

*سانتیاگو کانیزارس، دروازه‌بان سابق والنسیا جام جهانی 2002 را به خاطر یک لحظه غفلت از دست داد. شیشه «افترشیو» در هتل از دست او رها شد و شکست تا یک تکه شیشه پایش را ببرد و تاندون شست پایش آسیب ببیند.