به گزارش پارس ، به نقل ازفارس، تیم ملی تکواندوی ایران پس از حضور در ۲ تورنمنت اسپانیا و تونس و کسب ۲ عنوان قهرمانی هفته گذشته به ایران بازگشت و پس از آن مسؤلان فدراسیون و کادر فنی تیم ملی بلافاصله جلسه ای را تشکیل دادند تا از بین ۱۹ هوگو پوشی که به مسابقات اعزام شده بودند تعدادی را برای مرحله ششم اردوهای تیم ملی دعوت کنند. در پایان جلسه روز چهارشنبه هفته گذشته ۱۲ ملی پوش به اردوهای تیم ملی دعوت شدند که از امروز (شنبه) در ششمین مرحله از اردوها حضور خواهند داشت.

مهدی خدابخشی در گفت وگو بافارس اظهار کرد: خوشبختانه تورنمنت اسپانیا یکی از مسابقات بزرگی بود که اکثر قهرمانان بزرگ المپیک و جهان در آن رقابت ها حضور داشتند و ملی پوشان با حضور در تورنمنت اسپانیا محک خوبی را خوردند. مسؤلان فدراسیون با تصمیماتی که پس از المپیک لندن گرفتند دست به جوانگرایی زدند و با یک ترکیب جوان تیم را راهی مسابقات کردند. البته هوگوپوشان جوان نیز اعتماد آنها را با کسب مدال های رنگارنگ دادند.

وی در ادامه افزود: طی چند روز گذشته کادر فنی اسامی اردونشنان در مرحله ششم را اعلام کرد که خوشبختانه بنده نیز به مرحله ششم اردوها دعوت شده ام.

تکواندو کار وزن هفتم تیم ملی در پاسخ به این سوال که آیا کادر فنی از عملکرد شما در ۲ تورنمنت رضایت دارد یا خیر، گفت: بنده مبارزات خوبی را در تورنمنت اسپانیا از خود به نمایش گذاشتم. به عنوان مثال در پای سکو با تکواندوکار تیم ملی ترکیه که خیلی هم مبارزات خوبی را از خود به نمایش گذاشت مبارزه کردم و توانستم او را شکست دهم. در ادامه رقابت ها در پای فینال با نفر سوم المپیک لندن مبارزه کردم و توانستم او را شکست دهم و به فینال مسابقات صعود کنم.

وی افزود: متاسفانه در همان مبارزه از ناحیه لگن مصدوم شدم و نتوانستم در فینال مقابل پیام قبادی وارد شیاپچانگ شوم به همین دلیل مدال نقره تورنمنت اسپانیا را کسب کردم. البته در تورنمنت تونس نیز پس از اینکه مصدومیتم برطرف شد در فینال مقابل پیام قبادی قرار گرفتم و با نتیجه ۱۲ بر ۵ او را شکست دادم و مدال طلای تورنمنت تونس را کسب کردم.

تکواندوکار وزن هفتم در پاسخ به این سؤال که آیا برای اعزام به مسابقات جهانی فکر می کنی فیکس تیم ملی باشی یا خیر، گفت: در مرحله ششم اردوها در وزن هفتم من و پیام قبادی باقی مانده ایم و پس از این کادر فنی طی اردوهایی که برگزار خواهد شد تصمیم می گیرد که چه کسی به مسابقات جهانی مکزیک اعزام شود. تمام تلاشم را می کنم تا اگر قسمت شد در مسابقات جهانی حضور داشته باشم.

خدابخشی با پذیرش این نکته که در صورت اعزام به مسابقات جهانی کار سختی در پیش خواهد داشت؛ تاکید کرد: قطعا به دلیل اینکه یوسف کرمی کاپیتان تیم ملی سال ها در این وزن افتخار آفرینی کرده فکر می کنم هر کسی به مسابقات جهانی اعزام شود مسئولیت سنگینی را برعهده خواهد داشت. البته بنده به هیچ عنوان استرسی ندارم و نام یوسف کرمی باعث می شود انگیزه ام دو چندان شود تا در مکزیک مدال طلا را کسب کنم. البته باز هم می گویم هنوز مشخص نیست که از بین ما دو نفر کدام یک به مسابقات جهانی اعزام می شویم.

وی در پایان در مورد اینکه آیا تیم ملی با نفرات جوانی که در ترکیب خود دارد می تواند نتایج خوبی را در مکزیک کسب کند یا خیر، گفت: تقریبا میانگین سنی نفرات حاضر در اردوها ۲۲ تا ۲۳ سال است و با توجه به اعتمادی که کادر فنی به جوان ها کرده است فکر می کنم اردونشینان نیز در تلاش هستند تا پاسخ اعتماد کادر فنی را بدهند. هر چند که در تورنمنت اسپانیا و تونس با کسب مدال های رنگارنگ خودشان را به کادر فنی ثابت کردند.