تیم کشتی آزاد ایتالیا یک اردوی مشترک 10 روزه را پس از رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام تختی در روزهای 21 تا 30 بهمن ماه با تیم کشتی آزاد کشورمان برگزار خواهد کرد.
**
کلاس استاژ مربیگری کشتی آزاد و فرنگی، روزهای 24 و 25 دی ماه در کرمان برگزار شد.
این کلاس با حضور 24 نفر در رشته فرنگی و 40 نفر در رشته آزاد از استان های کهگیلویه و بویراحمد، کیش، اصفهان و کرمان در خانه کشتی کرمان برگزار شد. حسن حمیدی بعنوان مدرس کشتی آزاد و محمدعلی چمیانی بعنوان مدرس کشتی فرنگی در این کلاس حضور داشتند.
**
مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کشور بلاروس روزهای 22 و 23 دی ماه برگزار شد که پنج کشتی گیر روسی الاصل شامل ابراهیم سعیداف، علی شعبان اف، عظمت نوریکایف، اسدالله لاچینوف و رسول تیخایف در این رقابت ها عنوان قهرمانی را بدست آوردند.
اسامی نفرات برتر کشتی قهرمانی بلاروس:
57 کیلوگرم: ولادیسلاو آندریف
61 کیلوگرم: نیورگان اسکریابین
65 کیلوگرم: اسداله لاچینوف
70 کیلوگرم: عظمت نوریکایف
74 کیلوگرم: آندری کارپاس
79 کیلوگرم: علی شعبان اف
86 کیلوگرم: رسول تیخایف
97 کیلوگرم: الکساندر گوشتین
130 کیلوگرم: ابراهیم سعیداف
**
فردوسی آمادوف که سابقه طولانی در سرمربیگری تیم ملی کشتی آزاد جمهوری آذربایجان را داشت به تازگی بعنوان نایب رئیس فدراسیون کشتی این کشور منصوب شد.
فدراسیون کشتی آذربایجان به خاطر مشکلات مالی و اعتراض کشتی گیران، با تغییرات گسترده ای روبرو شده است به طوری که فاضل ممدوف رئیس این فدراسیون نیز چند ماه پیش از سمت خود استعفاء داد.
**
کلینیک تغییر مقررات داوری کشتی زیر نظر مدرسین اتحادیه جهانی کشتی با حضور داوران درجه S1 (المپیکی) دنیا از جمله چهار داور المپیکی کشورمان محمد ابراهیم امامی، اردوان صاحب، محمد مصلایی و مزدک گیتی و در شهر براتیسلاوا پایتخت کشور اسلواکی در حال برگزاری است.
این کلینیک از صبح روز یکشنبه (24 دی ماه) آغاز شد و عصر امروز (سه شنبه) به پایان خواهد رسید.
در این کلاس که با تدریس آنتونیو سیلوستری رییس کمیسیون داوران دنیا از کشور آلمان، بوعزیز نایب رییس کمیسیون داوران از کشور تونس و ابراهیم چی چی اغلو از ترکیه و دیگر مدرسین اتحادیه جهانی کشتی در حال برگزاری است، آخرین تغیرات داوری در کشتی فرنگی و آزاد تدریس شد و در پایان هر روز از داوران حاضر آزمون های به صورت کتبی و نمایش فیلم گرفته شد.
در آخرین روز این کلینیک قرار است در مورد نحوه برخورد با کشتی گیر کم کار در کشتی فرنگی، نحوه جدید نشستن در خاک اجباری، خطاهایی کشتی فرنگی و... به صورت تئوری و عملی، آموزش های لازم داده شود.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.