به گزارش پارس ، علی خسروی در گفتگو با مهر، در خصوص ابلاغ نشدن اساسنامه کمیته داوران به استان ها ضمن بیان مطلب فوق گفت: ۴۰ نفر از روسای هیات های استان ها به اصفهانیان اعتماد کرده و ایشان را فردی اصلح و واجد شرایط دانسته تا با آوردن رای در مجمع، شرایط لازم برای ریاستش بر کمیته داوران مهیا شود.

وی با اشاره به اینکه اصفهانیان داوری بین المللی بوده و تجربه بسیاری در قضاوت داشته، ادامه داد: با توجه به سمت اصفهانیان در کمیته داوران، همه وظیفه دارند طبق قانون به ایشان احترام گذاشته و در تمام امور داوری به نظرات شان احترام بگذارند.

کارشناس داوری کشورمان اضافه کرد: متاسفانه اما در ۱۵ ماه گذشته دپارتمان داوری هرچند ادعا می کند تمام مسائل را به ایشان اعلام می کند، ولی در واقعیت قصد دور زدن ایشان را دارند. در این وضعیت آقای اصفهانیان نجابت به خرج داد و برای حفظ آبروی دوستان اجازه نداد برخی مسائل به بیرون درز کند و در ۱۵ ماه گذشته سکوت اختیار کرد.

وی در این خصوص افزود: اصفهانیان به هر صورت فردی قانونمند است و با همکاری هوشنگ نصیرزاده اساسنامه کمیته داوران را به رشته تحریر درآورد که به تائید هیات رئیسه فدراسیون رسیده است. حال سوال اینجاست که چرا این اساسنامه توسط آقای نبی به استان ها ابلاغ نشده است. البته آقای نبی می گوید آقای نصیرزاده چیزی به من نداده و تا آنجایی که مطلع هستیم نصیرزاده ماه ها قبل این اساسنامه را تحویل فدراسیون داشته است. قطعا اگر اشکالی در این اساسنامه وجود داشت، بعدا آنها را برطرف کرد.

خسروی در ادامه تاکید کرد: به نظرم جامعه داوری فوتبال را نباید بیشتر از این در انتظار گذاشت زیرا تمام فعالیت های کمیته داوران و دپارتمان داوری بدون تبعیت از اساسنامه تائید شده توسط هیات رئیسه فدراسیون فوتبال وجهه قانونی ندارد. بر همین اساس و تا مشخص شدن وضعیت اساسنامه کمیته داوران، کلاس مدرسی داوری در روزهای اول تا سوم خردادماه باید عقب بی افتد و نباید تاریخ کلاس شروع فصل داوران در تیرماه هم اعلام شود تا ضعیت اساسنامه مشخص شود.

وی همچنین به موضوعی مهمی هم اشاره کرد: درصورتیکه این اساسنامه ابلاغ نشود، پیش بینی می شود پیش از آغاز لیگ سیزدهم اختلاف بین فریدون اصفهانیان و دپارتمان داوری بیشتر شود. ضمن اینکه اصفهانیان امروز کمیته داورانی ندارد زیرا فنایی، مرادی، صفیری و موسوی در ۶ ماه گذشته در هیچ نشستی حضور نداشتند و عملا کمیته داوران فعالیتی انجام نمی دهد.

کارشناس داوری کشورمان با اشاره به اینکه این مسئله تخلف بوده و غیر قانونی بودن فعالیت داوری را نشان می دهد، یادآور شد: از آقای نبی درخواست می کنیم اگر حقی در خصوص انتخاب رئیس دپارتمان داوری دارد، از حق خود گذشته و اجازه انتخاب رئیس و اعضای دپارتمان را به اصفهانیان بسپارد زیرا ایشان نماینده ۴۰ هیات استان کشور است.

وی همچنین افزود: در ماه های اخیر نارضایتی هایی در بین داوران، کمک داوران، ناظران و حتی مدرسان دیده می شود که معمولا به خاطر امنیت شغلی و از دست ندادن موقعیت فعلی، مشکلات موجود را رسانه ای نمی کنند. در این شرایط از آبالاتری تا پائینترین بخش داوری که با مشکل مواجه می شوند، به من زنگ می زند زیرا من در یک سال گذشته به خاطر فعالیتی در داوری کشور نداشتم، آنهم به خاطر اینکه در مملکت آزاد ایران، مصاحبه هایی علیه برخی دوستان داشته ام.

خسروی صحبت هایش را اینگونه ادامه داد: البته بنده خیلی از مسائل را که دوستان به من می گویند را عنوان نمی کنم زیرا در صورت بیان آنها دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود. یکی از نمونه های آن بحث انتخاب ترکی به عنوان داور بازی فولاد با استقلال بود. ما می دانستیم ترکی مصدوم بوده و ممکن است وضعیتش بدتر شود اما با دست خودمان در حال سوزاندن سرمایه هایمان هستیم.

داور بازنشسته ایران با اشاره به اینکه احساس می کند فریدون اصفهانیان موافق برخی چیدمان های داوری خصوصا در هفته های پایانی لیگ نبوده است، تصریح کرد: به خاطر همین چیدمان ها، عده ای بیش از حد نظارت و داوری داشتند و عده ای بسیاری کمتر و این مشخص می کند هماهنگی و نظارت دقیق در چیدمان ها وجود نداشته است.

کارشناس داوری کشورمان در پایان گفت: از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال خواهشمندم با توجه به فرصتی که دارند، دست آقای اصفهانیان را برای انتخاب اعضای دپارتمان و نفرات جدید در کمیته داوران باز بگذارند، در غیر اینصورت برگزاری تمام فعالیت ها بدون رعایت مفاد اساسنامه و نداشتن اعضای کمیته داوران غیر قانونی و تخلف است.