به گزارش پارس ، به نقل ازگل: مبلغی در حدود ۱۸ میلیارد ریال یا ۱.۸میلیارد تومان فقط برای ۳ بازی، آن هم به عنوان پاداش به سپاهانی ها پرداخت شده.

سپاهان را باید متمول ترین تیم فوتبال ایران لقب داد. حتما می پرسید چرا؟ دلیلش واضح است. تیمی که هم ساختار باشگاهی مناسبی دارد و هم از چند زمین تمرین مجهز بهره می برد می تواند یک باشگاه متمول و با امکانات لقب بگیرد. در کنار این امکانات باید از نوع پرداخت قراردادهای بازیکنان این تیم هم صحبت کرد. قراردادهایی که بدون حتی یک روز دیرکرد به حساب بازیکنان و کادرفنی واریز می شود تا آنها بدون دغدغه برای موفقیت آماده شوند.

جدا از پرداخت به موقع قراردادها، پاداش هایی که به بازیکنان و کادرفنی این تیم پرداخت می شود در طول یک فصل برابر است با تمام مبلغ قرارداد یک بازیکن، مثلا از تیم صبای قم. یکی از بازیکنان سابق سپاهان می گفت: « وقتی با سپاهان قرارداد می بستیم تمام پول قرارداد را می گذاشتیم کنار و با پول پاداش هایی که پرداخت می شد زندگی مان را می گرداندیم. در طول یک فصل نزدیک به ۱۶۰ میلیون پاداش گرفتیم که با آن می شد چند زندگی را چرخاند. »

پرداخت این پاداش ها همچنان ادامه دارد. گفته می شود هر یک از بازیکنان، کادر فنی و کادر سرپرستی سپاهان بعد از شکست تراکتورسازی در تبریز (چند روز قبل از عید) ۱۵ میلیون پاداش دریافت کردند. یعنی به خاطر یک برد پاداشی در حدود ۴۵۰ میلیون از سوی باشگاه پرداخت شد.

می رسیم به بازی سپاهان مقابل استقلال در جام حذفی. دیداری که سپاهان موفق شد استقلال را در ورزشگاه آزادی شکست بدهد. بعد از آن دیدار و طبق شنیده ها هر یک از بازیکنان، کادر فنی و سرپرستی سپاهظظان نفری ۲۰ میلیون پاداش دریافت کردند.

یعنی اگر ۳۰ نفر هم پاداش گرفته باشند می شود مبلغی در حدود ۶۰۰ میلیون برای صعود به فینال جام حذفی. مسئولان سپاهان برای فینال هم برنامه های ویژه ای داشتند.

بعد از شکست پرسپولیس و قهرمانی در جام حذفی که در ورزشگاه آزادی اتفاق افتاد هر یک از بازیکنان، کادر فنی و سرپرستی سپاهان مبلغی در حدود ۲۵ میلیون پاداش گرفتند.

مبلغی که البته برای ذخیره ها کمتر از اصلی ها بود. با یک حساب سرانگشتی یعنی مبلغی در حدود ۷۵۰ میلیون پاداش برای یک بازی و یک قهرمانی. اگر پاداش این ۳ بازی را جمع کنیم می شود مبلغی در حدود ۱۸ میلیارد ریال یا ۱.۸میلیارد تومان که فقط برای ۳ بازی، آن هم به عنوان پاداش به سپاهانی ها پرداخت شده. این در حالی است که مثلا ذوب آهن که ۲ بازی پایانی اش حکم مرگ و زندگی را برایش داشت به هر یک از بازیکنان نفری ۵ میلیون پاداش پرداخت کرد. اصلا چرا راه دور برویم. گهر را که فراموش نکرده اید.

این تیم وقتی با داود مهابادی به لیگ برتر صعود کرد هر یک از بازیکنان ۱۰۰ هزار تومان پاداش گرفتند. تازه آن هم با اصرار فراوان مسوولان وقت این تیم. وقتی بودجه به طور مساوی بین تیم ها تقسیم نشود نتیجه اش همین می شود که می بینید. مبلغ پاداش یک تیم به ۱۰۰ هزار تومان هم نمی رسد و یک تیم ۲۵ میلیون پاداش می دهد.

تازه از قراردادها که می گذریم؛ قراردادهایی که هر یک به اندازه هزینه یک فصل تیمی متوسط در لیگ یک است. البته این را هم در نظر بگیریم که بازیکنان سپاهان نیمی از پاداش های خود را به خواست محرم نویدکیا به موسسه خیریه اهدا می کنند.