تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در گروهی دشوار در جام جهانی 2018 روسیه به مصاف تیم‌های ملی ‌اسپانیا، پرتغال و مراکش خواهد رفت.

پایگاه اینترنتی بی ساکر، در گزارشی درباره گروه B جام جهانی روسیه نوشت: تقابل اصلی در این گروه بین کریستیانو رونالدو و تیم‌ ‌ملی فوتبال ‌اسپانیا است.

‌اسپانیا در دوره قبلی جام جهانی در همان مرحله گروهی حذف شد، ولی از زمانی که لوپتگی را به عنوان سرمربی جدید در اختیار داشته است، آنها بدون شکست بودند و با قدرت در انتخابی جام جهانی 2018 روسیه جواز حضور در این رقابت‌ها را به دست آوردند.

در طرف مقابل پرتغالی وجود دارد که با کریستیانو رونالدو توانست قهرمان یورو 2016 شود. بهترین فوتبالیست جهان در طی دو سال گذشته امید اول درخشش پرتغال در جام جهانی روسیه خواهد بود.

فرناندو سانتوس، سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال پرتغال توانست تیم بسیار خوبی را بسازد. تیمی که می‌توان گفت‌ متکی به کریستیانو رونالدو نیست و بازیکنانی همچون آندره سیلوا ، برناردو سیلوا و گونکالو گوئدس را در ترکیب خود دارد.

آنها پنجمین حضور پیاپی خودشان را در جام جهانی تجربه می‌کنند و در رده بندی فیفا در رده سوم قرار دارند.

بهترین عملکرد آنها در تاریخ جام جهانی کسب رده سوم در سال 1966 بوده است. در دوره قبل جام جهانی پرتغال نیز همانند ‌اسپانیا در دور نخست حذف شد.

تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران با هدایت کارلوس کی‌روش ، اولین تیم آسیایی بود که جواز حضور در جام جهانی 2018 روسیه را توانست به دست بیاورد. آنها برای اولین بار دو صعود پیاپی را به جام جهانی تجربه می‌کنند. تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران که پنجمین حضور خود را در جام جهانی را سپری می‌کند، طبق گفته‌های سرمربی خود به عنوان توریست به جام جهانی نخواهد رفت ،‌ بلکه صعود به دور دوم جام جهانی را نشانه گرفته است.

کارلوس کی‌روش بعد از جام جهانی برزیل در 38 بازی که روی نیمکت تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران بوده است توانسته است به 27 پیروزی دست یابد ، تنها دو شکست در کارنامه او در این برهه دیده می‌شود. ستارگانی همچون سردار آزمون تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران حضور دارند که توانسته است در 30 بازی ملی 22 گل را به ثمر برساند.

همچنین مراکش ، تیم‌ ‌ملی فوتبال دیگر این گروه خواهد بود که با سرمربی فرانسوی یعنی رنارد توانست صعود خوبی به جام جهانی داشته باشد. مراکش از سال 1998 نتوانسته است در جام جهانی حاضر شود. بهترین عملکرد آنها هم حضور در جمع هشت تیم جام جهانی 1986 بوده است.

در ترکیب تیم‌ ‌ملی فوتبال مراکش ستارگانی همچون مهدی بن عطیه، سوفیان بوفال، فیصل فجر، اشرف حکیمی، حکیم زیاش دیده می‌شود.