بازی دیروز پرسپولیس – فولاد نکات فنی زیادی داشت. یکی از گل‌درشت‌ترین نکته‌های این بازی اما رابطه عجیب گادوین منشا و علی علیپور بود. زوج خط حمله پرسپولیس در سه ماه گذشته که بعد از محرومیت مهدی طارمی بهترین عملکرد ممکن را داشتند، در این بازی نمایشی به شدت خودخواهانه ارایه دادند و موقعیت پیروزی را از تیم‌شان گرفتند.

شاید اغراق نباشد اگر بگوییم در رقم خوردن این ناکامی، ناسازگاری زوج منشا و علیپور هم به اندازه اشتباه بیرانوند دخیل بود.به بازی برگردید و آن را با دقت ببینید؛ قطعا صحنه‌های زیادی را پیدا خواهید کرد که در آن علیپور از پاس دادن به منشا طفره می‌رود و یا منشا حاضر نیست در موقعیت مناسب توپ را به علیپور بسپارد.

یکی از ویژه‌ترین این لحظات اواخر نیمه اول و روی فرار عمقی منشا اتفاق افتاد؛ جایی که علیپور ترجیح داد خودش به تو بزند و از سد مدافعان حریف بگذرد. آنچه مسلم است اینکه بعد از قرار گرفتن علیپور در کورس آقای گلی، رفتار فنی این بازیکن تا حدودی تغییر کرده و او بیشتر از آنکه به منافع تیم فکر کند، ترجیح می‌دهد خودش گل‌های بیشتری بزند. به نوشته گل، نتیجه این سیاست هم از دست رفتن شانس یک پیروزی خارج از خانه برای پرسپولیس بود. به یاد بیاورید که اواسط نیمه دوم علیپور چطور روی آن ضدحمله سریع به جای پاس دادن توپ به منشا، خودش اقدام به شوتزنی کرد و ضربه‌اش با اختلاف کمی از کنار تیر بیرون رفت.

اگر زوج منشا و علیپور در هفته‌های گذشته اینقدر موفق بود و باعث شد جای خالی طارمی به هیچ وجه احساس نشود، عمده‌ترین دلیلش همکاری و فداکاری آنها بود. این دو بازیکن سعی داشتند در غیاب رقیب قدرشان، خودش نشان بدهند و ثابت کنند که می‌توانند در ترکیب اصلی قرار داشته باشند. حالا اما معادلات کمی عوض شده؛ علیپور که ایستادن در صدر جدول گلزنان زیر دندانش مزه کرده، بیشتر ترجیح می‌دهد خودش گل بزند و البته منشا هم که این رفتار را می‌بیند، پاسخ متناظری به آن می‌دهد. در نتیجه این پرسپولیس است که ضرر می‌کند. با ادامه این روند قطعا دل هواداران برای طارمی تنگ خواهد شد و با پایان محرومیت مهاجم بوشهری، یکی از این دو بازیکن از ترکیب کنار خواهد رفت.