در حدود شش ماه دیگر رقابت های جام جهانی 2018 در کشور روسیه برگزار خواهد شد و در حال حاضر رقابت اصلی میان بازیکنانی است که سعی دارند خودشان را در لیست تیم های ملی شان در جام جهانی قرار بدهند. این رقابت در میان بازیکنان ایرانی هم اوج گرفته است و به خصوص در خط حمله کارلوس کی روش کار سختی برای انتخاب بهترین نفرات از بین تعداد زیادی مهاجم آماده دارد.


طارمی-آزمون؛ زوج محبوب کی روش


کارلوس کی روش در دور مقدماتی رقابت های جام جهانی نشان داد که برای خط حمله ترکیب اصلی را با استفاده از زوج مهدی طارمی و سردار آزمون می چیند. او آنقدر به زوج طارمی و آزمون علاقمند است که بازیکنی مثل رضا قوچان نژاد که تا پیش از این نفر اول خط حمله کی روش بود آرام آرام تبدیل به یک نیمکت نشین شد. کریم انصاری فرد دیگر مهاجم تیم ملی که زمانی یکی از مهره های اصلی کی روش در خط حمله بود هم شرایط مشابهی پیدا کرد. در کنار این چهار مهاجم که فورواردهای اصلی لیست کی روش در مسابقات مقدماتی بوده اند، بازیکنانی به تناوب نیز به اردوی تیم ملی دعوت شده و به میدان رفته اند. کاوه رضایی و سامان قدوس در آخرین اردوهای تیم ملی به جمع نفرات خط حمله تیم ملی اضافه شدند. اما در اینجا سوالی که وجود دارد این است که با وجود اینهمه مهاجم آماده کی روش کماکان به زوج طارمی و آزمون چشم دارد یا ممکن است خط حمله ایران ترکیب های تازه ای را در روسیه به کار بگیرد.


مهاجمان آماده در انتظار اجازه ورود


آیا کی روش برای انتخاب نفرات اصلی خط حمله تیمش به آمار و ارقام تکیه می کند؟ اگر اینگونه باشد با توجه به محرومیت طارمی و دوری اش از میادین و همچنین عدم موفقیت سردار آزمون در نیم فصل اول لیگ روسیه ، او می تواند از بازیکنانی در خط حمله استفاده کند که تا اینجا آماری به مراتب بهتر از دو مهاجم اصلی و مورد علاقه کی روش دارند. مهاجمانی مثل علیپور، قدوس، انصاری فرد، کاوه رضایی و برخی دیگر که امسال نمایش خوبی در تیم هایشان داشته و آمار مناسبی در گل زدن و پاس گل دارند.


علی علیپور؛ 10 گل یک پاس گل


پسر خوب پرسپولیسی ها و آقای گل لیگ برتر در حال حاضر با 22 سال سن یکی از آماده ترین مهاجمان فوتبال ایران است. علیپور در نیم فصل اول رقابت های لیگ برتر 10 گل زده و یک پاس گل هم داده و آمار خوبی از خود به جا گذاشته است. علیپور اما هنوز توسط کی روش به تیم ملی دعوت نشده است. آیا او این شانس را خواهد داشت که به جام جهانی برود؟ شاید هدف اصلی برای علیپور جام ملت های آسیا باشد.


کاوه رضایی؛ 8 گل 4 پاس گل


مهاجم تیم شارلوا در لیگ بلژیک آنقدر خوب بود تا کی روش را مجاب کند تا در آخرین بازی های تیم ملی او را به بازی بگیرد. کاوه رضایی در این فصل از رقابت های لیگ بلژیک 8 گل زده و 4 پاس گل داده است و یکی از بهترین های تیمش و لیگ بلژیک بوده است. کاوه البته توانسته تاحدودی دل کی روش را به دست بیاورد و می تواند مسافر جام جهانی شود اما اینکه در ترکیب اصلی قرار بگیرد بستگی به آمادگی طارمی و آزمون دارد.


سامان قدوس؛ 8 گل 4 پاس گل


مهاجم ایرانی استروسوند سوئد سرانجام در ترکیب تیم ملی قرار گرفت اما آنچه در اولین بازی های سامان قدوس در تیم ملی ایران مشخص بود این بود که کی روش او را کمی عقب تر از خط حمله و به عنوان هافبک هجومی یا وینگر به بازی می گیرد. قدوس اما در خط حمله بازیکنی با آمار مناسب است. او در این فصل 8 گل زده و 4 پاس گل داده است.


کریم انصاریفرد؛ 7 گل و 3 پاس گل


کریم انصاریفرد مدت ها از ترکیب تیم ملی دور شده بود اما بازی های خوب او در لیگ یونان برای المپیاکو و از طرف دیگر نبود سردار آزمون باعث شد تا او شانس حضور در ترکیب اصلی را پیدا کرده و البته نمایش خوبی هم در ترکیب تیم ملی داشته باشد. انصاری فرد هم شاید در صورت آمادگی آزمون و طارمی ذخیره نشین شود؛ هرچند آمار او از هر دوی آنها بهتر است. انصاری فرد در این فصل 7 گل و 3 پاس گل در کارنامه اش دارد.


علیرضا جهانبخش؛6 گل و 6 پاس گل


ستاره ایرانی تیم آلکمار با وجود عملکرد خوبش در خط حمله این تیم در لیگ هلند در ترکیب تیم ملی با توجه به حضور دو مهاجم اصلی کی روش، به یک خط عقب تر منتقل شده و معمولا به عنوان وینگر بازی می کند. جهانبخش اما به عنوان یک مهاجم آمار خوبی در لیگ هلند دارد او 6 گل زده و 6 پاس گل هم داده است.