به گزارش "ورزش سه"، سرمربی تیم‌ملی ایران در جام‌جهانی 2010 با تیمی مدعی پای به رقابت‌ها گذاشته بود اما روابط بین او و رونالدو هرگز مثبت پیش نرفت و در نهایت این دو با اختلاف شدید حذف تیم سرخپوش پرتغال در جام‌جهانی را رقم زدند.


یک خبرنگار پرتغالی در این‌باره می‌گوید: این دو در آن زمان خاص به سختی می‌توانستند یکدیگر را تحمل کنند و بعد از شکست تیم پرتغال مقابل اسپانیا جنگ بین این دو مقابل رسانه‌ها علنی شد و کارلوس و کریس یکدیگر را متهم به نقش داشتن در این حذف کردند.


در آن زمان کی‌روش تنش‌هایی نیز با فدراسیون پرتغال داشت که در نهایت منجر به جدایی او از این تیم شد. اما کریس رونالدو دوران ملی خود را ادامه داد و با نمایش‌های خارق‌العاده حتی جام ملت‌های اروپا را بالای سر برد. در این سال‌ها کی‌روش همواره از رونالدو به عنوان یک الگو نزد شاگردانش در ایران نام برده اما به ندرت در انتخاب‌هایی مثل بهترین‌های جهان، نام رونالدو را انتخاب کرده که در این بین خیلی‌ها این مساله را به بحث‌های شخصی بین این دو ربط می‌دهند.


با این حال و با گذشت زمان کی‌روش و رونالدو با بالا رفتن سن آرام‌تر شده و حالا با یکدیگر به صلح رسیده‌اند. صلحی که البته در جام‌جهانی 2018 با همگروهی ایران و پرتغال دوباره جای خود را به یک جنگ سرد خواهد داد. کی‌روش در این رقابت‌ها قصد متوقف کردن رونالدو و پرتغال را دارد و البته کریس تلاش می‌کند در دیدار مقابل ایران شانس خود را برای کفش طلای مسابقات افزایش دهد. جنگ این دو ذهنی، فیزیکی و تماشایی خواهد بود و ما امیدواریم این‌بار کارلوس کی‌روش فاتح این نبرد باشد؛ شاید مثل بازی ایران و آرژانتین تا قبل از گل مسی و زمانی که او مثل مار از لای مدافعان ایران عبور کرد و بازی کم عصر خود را با یک گل تماشایی از پشت محوطه جریمه جبران کرد.


حالا بازیکنان ایران می‌دانند که از ستاره‌هایی مثل رونالدو و مسی حتی یک لحظه هم نمی‌شود غفلت کرد. اردوی ایران در روسیه زمانی برای تلاش مشترک ملی‌پوشان و کی‌روش برای مهار جادوی رونالدو خواهد بود.