سیدسیروس پورموسوی، به پیروزی فولاد مقابل ذوب آهن و پیداشدن بطری مشکوک در جریان این مسابقه، شکایت مهدی تارتار از وی به کمیته اخلاق و رفتارهای حامد لک و اخراجش مقابل ذوب آهن پرداخت و گفت: کسانی که علیه ما صحبت کرده اند تهمتشان را با سند ثابت کنند وگرنه اعاده حیثیت می‌کنم و تا آخر ماجرا هم می روم.

* شرایط تیم فولاد بعد از برد مقابل ذوب آهن چطور است؟

- سیروس پورموسوی: روز گذشته به بازیکنانم استراحت دادم و از امروز تمرینات را مجددا از سر می گیریم. در این یکی، دو روز روی نقاط ضعف و قوت سپیدرود کار می کنیم تا بتوانیم مقابل این تیم موفق باشیم. البته هوای اهواز این روزها به شدت سرد شده است و یک مقدار کار برایمان سخت است. خدا را شکر مصدوم نداریم و فقط حامد لک به خاطر محرومیت نمی تواند در بازی بعد بازی کند.

* چقدر امیدوار هستید که این روند رو به رشد فولاد را حفظ کنید؟

- من هفته ای چند نوبت با بازیکنانم صحبت می کنم که الان فرصت خوبی برای کم کردن اختلاف امتیاز با صدر جدول است. در حال حاضر می توانیم از این شرایط استفاده کنیم. ان شاءالله بازیکنان هم اهمیت وضعیت تیم را درک کرده اند. باید بازیکنان را از نظر انگیزشی بالا نگه داریم تا روند خوبمان ادامه یابد.

* پیدا شدن بطری حاوی مایع خاص در پشت دروازه شما در بازی با ذوب آهن حسابی سر و صدا به پا کرد. این بطری را چه کسی آنجا گذاشته بود؟

- ورزشگاه نقش جهان دوربین مداربسته دارد و بهتر است بروند فیلم این دوربین ها را چک کنند. اینکه نمی شود نیم ساعت بعد از بازی تصویری از یک بطری در یک اتاق منتشر کنند و بگویند این را پشت دروازه فولاد برداشته ایم. چرا همان موقع که بطری را پیدا کردند، از کنار زمین عکس نگرفتند؟ این جریانی است که علیه فولاد آغاز شده و شاید بعضی ها از اوج گرفتن تیم ما هراس دارند که اینگونه حاشیه سازی می کنند. بارها از بازیکنانم خواسته ام به این مسائل توجه نکنند. ضمن اینکه پیگیری قضایی را به وکیلم سپرده ام تا ما با تمرکز کامل به لیگ ادامه بدهیم.

* آیا شما از وجود این بطری بی اطلاع بودید؟

- بازیکنان ما قبل از شروع مسابقه حتی فرصت نکردند وارد زمین شوند تا شرایط چمن را بررسی کنند. وقتی هم برای گرم کردن وارد زمین شدیم، تیم حریف و نمایندگان فدراسیون حضور داشتند. در نیمه دوم هم حامد لک یک مقدار دیر وارد زمین شد چون رفته بود لباسش را عوض کند. لک وقتی وارد زمین شد که همه بازیکنان، ناظران و مسئولان حضور داشتند. چطور می شود او با خودش بطری برده باشد؟ اگر چیزی دست لک بود قطعا همه آنرا می دیدند. انتظار داریم به این مسئله رسیدگی شود. اتهامی وارد شده است و آقایان باید در دادگاه جوابگو باشند. باشگاه فولاد هم باید پیگیر باشد.

* باشگاه ذوب آهن هم بعد از این قضیه سکوت کرده است.

- بله، مطمئنم مسئولان ذوب آهن هم از این قضیه راضی نیستند. اینکه یک نفر برداشته و از یک بطری در مکان دیگری عکس گرفته، کار درستی نیست.

* آیا با امیر قلعه نویی سرمربی ذوب آهن در این ارتباط صحبتی داشتید؟

- برای قلعه نویی احترام زیادی قائلم. به ایشان گفتم که ما هم این موارد را تایید نمی کنیم. من شفاف اعلام کرده ام هرکسی علیه ما مدرک و مستنداتی دارد، بیاورد و پیگیر باشد. من هم به کمیته اخلاق یا هر دادگاهی که لازم باشد می روم. اگر اتهام زنندگان توانستند با مستندات، ادعایشان را ثابت کنند که هیچ وگرنه من هم اعاده حیثیت می کنم و تا آخر ماجرا پیش می روم.

* آیا تاکنون از کمیته اخلاق با شما تماسی گرفته شده است؟

- خیر تا الان تماسی نبوده است.

* مهدی تارتار سرمربی تیم پارس جنوبی بعد از بازی با فولاد رسما به شما اتهام زد و حتی به کمیته اخلاق شکایت کرد. بحث شکایت او به کجا رسید؟

- ما دو بازی خیلی خوب انجام دادیم و 6 امتیاز گرفتیم؛ بخصوص بازی با پارس جنوبی که مسابقه ما بار فنی زیادی داشت. متاسفانه بحث فنی را به سمت و سوی دیگری بردند. مقابل پارس از ثانیه اول برای برد رفته بودیم و با آنالیزی که داشتیم، مطمئن بودیم می توانیم برنده شویم. به هر حال دوست ندارم الان به حاشیه بروم. به قول دوستان ما تازه به فوتبال آمده ایم و دنبال حاشیه نیستیم. من بعد از هر بازی به دنبال ضعف تیمم می روم تا آنرا برطرف کنم.

* در بازی با ذوب آهن حامد لک دروازه بان شما وقت کُشی زیادی انجام داد و حتی از زمین اخراج شد. چرا به این بازیکن بابت مسائل غیرفنی تذکر نمی دهید؟

- بعد از بازی از قلعه نویی که ناراحت بود عذرخواهی کردم. من خودم حرکاتی که منجر به کارت زرد اول حامد لک شد را دوست ندارم ولی کارتی که منجر به اخراجش شد، درست نبود چون بازیکن حریف قصد داشت توپ را از دست او در بیاورد. در واقع در بخش اخراج، حامد لک شروع کننده نبود. حامد لک سال گذشته دو بار مقابل من (زمان سرمربیگری در استقلال خوزستان) قرار گرفت؛ نیم فصل اول با تیم صبا و نیم فصل دوم با تیم سایپا. او آن موقع خیلی وقت کُشی می کرد و داوران حتی به او تذکر هم نمی دادند.

وقتی لک به فولاد آمد، روز اول به او گفتم که سال گذشته مرا چطور اذیت کردی و از تو می خواهم امسال تیم ها را اینطور اذیت نکنی. حامد لک دارد نشان می دهد دروازه بان قابل و توانایی است. او حتی با بینی شکسته برای ما بازی کرده است. بنده هیچ موقع از لک نخواسته ام که وقت کشی کند. به هر حال دروازه بان ها یکسری شیطنت‌ها دارند ولی او هم گاهی اوقات سعی دارد بازی را مدیریت کند. با تمام این تفاسیر، لک به کسی بی احترامی نکرده و ما از نظر فنی از او راضی هستیم.

* برنامه فولاد برای نیم فصل چیست؟ آیا جذب حسن بیت سعید از استقلال قطعی شده است؟

- تا الان هیچ چیزی قطعی نیست. قرار است برنامه نیم فصل را بعد از بازی سپیدرود به باشگاه بدهیم. ما هنوز نمی دانیم که تا چه سقفی می توانیم بازیکن بگیریم. بعد از بازی با سپیدورد این مسائل مشخص می شود.