شفر سرمربی تیم فوتبال استقلال از بدو ورود به کادر فنی آبی‌ها درصدد آنالیز بازیکنان است تا به این نحو بتواند تیمی قدرتمند را راهی مسابقات کند.

به طور حتم سرمربی آلمانی آبی پوشان برای داشتن تیمی قدرتمند در نیم فصل دوم کار سختی پیش رو دارد و این مربی باید از میان بازیکنانی که در اختیار دارد بهترین‌ها را انتخاب و در نهایت کمبود‌های خود را با جذب بازیکن رفع کند.

با توجه به فرصت چندانی که به تعطیلات نیم فصل باقی نمانده شفر باید در روز‌های آتی برای جذب و خروج لیست زمستانی خود تصمیمات لازم را اتخاذ کند تا بتواند نقاط ضعف خود را ترمیم کند.

شفر پس از حضور در راس کادر فنی آبی‌ها به این نتیجه رسید که برخی بازیکنان تیمش از کارایی بالایی برخوردار نیستند و برای تعدادی از بازیکنان تمرینات و برنامه‌های خاصی را در نظر گرفته تا آن‌ها به شرایط ایده آل برسند.

شهباززاده و حتی چند بازیکن دیگر از جمله آبی پوشانی هستند که این روز‌ها شفر برنامه خاصی برای آن‌ها دارد و به طور حتم این نفرات در لیست نیم فصل دوم هم حضور خواهند داشت.

شفر برای قدرتمند کردن تیمش نیاز به مدافع و هافبک ندارد و تنها جذب یک مهاجم در نیم فصل به او کمک زیادی می‌کند.

البته نکته‌ای که نباید فراموش کرد این است که لیست بازیکنان بزرگسال استقلال پر است و شفر چاره‌ای جز سبک کردن این لیست با کنار گذاشتن برخی از بازیکنان ندارد. جدا از مهاجمی که قرار است در نیم فصل جذب شود، استقلالی‌ها باید نام محسن کریمی و بهنام برزای را هم به لیست اضافه کنند تا در آن صورت کاربرای شفر هم سخت شود چرا که در آن صورت سرمربی آلمانی هم باید خط قرمز خود را روی نام برخی آبی پوشان بکشد تا جای برای دیگر بازیکنان باز شود.

با اضافه شدن 3 بازیکن، خروج حداقل 3 بازیکن هم از لیست بزرگسالان استقلال قابل پیش‌بینی است و شفر چاره‌ای ندارد جزء این که به زودی روی نام سه بازیکن قلم قرمز بکشد یا اینکه بازیکنانی خودشان در نیم فصل خواهان جدایی از جمع آبی‌ها باشند، که البته کار برای شفر و استقلال هم راحت‌تر می‌شود و مسئولان آبی‌ها از لحاظ قراردادهم راحت می‌شوند.

با این تفاسیر می‌توان گفت: شفر برای اضافه کردن مهاجم و 2 بازیکن دیگر نیاز دارد 3 بازیکن را از لیست خود خارج کند که بدون شک نام یک بازیکن جوان، مدافع و یا هافبک در لیست سیاهش برای نیم فصل دیده می‌شود. به این ترتیب باید دید شفر در روز‌های آینده برای اضافه کردن مهاجم و 2 بازیکن دیگر نیاز دارد نام کدام بازیکنان را از لیست خارج کند.