خسرو حیدری درباره وضعیت استقلال، پیروزی دو بر صفر مقابل گسترش فولاد تبریز، شرایط خودش و دیگر مسائل صحبت‌هایی را انجام داد که در زیر می‌خوانید:

* از بازی با گسترش فولاد شروع کنیم که با این برد کمی از فشار خارج شدید.

فهمیدیم که بازی بدون تماشاگر لذتی ندارد. در چند سال اخیر پیش آمده چنین شرایطی را تجربه کنیم که بدون تماشاگر اصلا لذتی برای ما ندارد. در این دیدار، محکوم به برد بودیم، چون حسرت بازی با مشکی‌پوشان را خورده بودیم که چرا نبردیم. باید از این بازی پیروزی‌های پی در پی ما آغاز شود و حتی برای قهرمانی شروع کنیم.

* چرا با وجود هوای سرد با پیراهن آستین کوتاه بازی کردی؟

شرکت لینینگ باید لباس‌ها را در اختیار ما می‌گذاشت، اما وقتی از مدد جباری تدارکات تیم سؤال پرسیدیم، گفت که لباس‌ها را نداده‌اند. از این شرکت می‌خواهیم که به موقع لباس‌های گرم را بدهد. همه چیز دیر می‌رسد و کیفیت لباس‌ها هم پایین است. چندین بار این موضوع را به مدیریت باشگاه و نصرالله عبداللهی سرپرست تیم گفته‌ایم و تذکراتی به این شرکت داده شده است. وقتی شرکتی با باشگاه بزرگی مثل استقلال همکاری می‌کند، باید بهترین جنس‌ها و کیفیت‌ را بدهد. اینطور نباشد که زمان بازی متوجه شویم پیراهن‌مان آستین کوتاه است. در عمرم این همه سردم نشده بود و یخ زده بودم.

* چرا مهاجمان به راحتی موقعیت از دست می‌دهند؟

این مسئله کمی به اعتماد به نفس بازیکنان برمی‌گردد. وقتی تیم نتیجه نگیرد، به مساوی و باخت عادت می‌کنند، به گل نزدن هم همینطور. با بازیکنان صحبت کردم و گفتم اگر بازیکنی در مقطعی به مشکل می‌خورد، باید خودش هم به خودش کمک کند. مطمئن باشید بازیکنی چون سجاد شهباززاده با زدن یک گل به روزهای خوبش بازمی‌گردد. علی قربانی در بازی با گسترش فولاد خوب بازی کرد و پاس گل داد. وقتی تیم ببرد، شرایط «اوکی» می‌شود. برد به بازیکنان برای زدن گل اعتماد به نفس می‌دهد.

حیدری: شفر خوش‌اخلاق است و از او خوشم می‌‌آید؛ حالا باید برویم برای بردهای پیاپی و قهرمانی

 

* امسال نسبت به فصل گذشته کمتر مصدوم شدی، علتش را در چه چیزی می‌بینی؟

 

ابتدای فصل و زمان علیرضا منصوریان مصدوم شدم و سه، چهار هفته بازی نکردم که خاطر کشیدگی عضله پایم بود. این هم از بدشانسی منصوریان بود که مصدومیت‌ها ادامه داشت و تعدادی از بازیکنان دچار مصدومیت شدند.

* این روزها به همراه باجناقت امید ابراهیمی تمرینات انفرادی هم انجام می‌دهی.

وقتی سطحی از فوتبالت را نشان می‌دهی، باید آن را حفظ کنی. تماشاگران نمی‌پذیرند که از آن سطح پایین‌تر باشی. همیشه باید تمرینات اضافه داشته باشیم تا آن سطح را حفظ کنیم. نگه داشتن این سطح در 10 سال سخت است. با امید هم چون نزدیک به هم هستیم، چند جلسه انفرادی تمرین کرده‌ایم.

* چرا امید ابراهیمی نسبت به فصل گذشته افت کرده است؟

امید عمل سنگینی را پشت سر گذاشت. خیلی از بازیکنان دیرتر از امید رسیدند، اما او تلاش کرد، علاوه بر او، کادر پزشکی تیم ملی و استقلال هم تلاش کردند تا امید زودتر از آنچه فکر می‌کردند، خودش را رساند. همه تصور می‌کردند امید نیم فصل برگردد، اما الان چند بازی انجام داده و مثمرثمر بوده است. بازی آخر هم هواداران امید همیشگی را دیدند.

* بازوبند کاپیتانی برای تو خوش یمن بوده است؟

هر موقع قسمت باشد، این افتخار نصیبم شده که بازوبند را ببندم، اما هیچ وقت در بند کاپیتانی نبودم. همیشه سعی کرده‌ام برای تیم مثمرثمر باشم و اینکه تیم نتیجه بگیرد بیشتر برایم اهمیت دارد تا اینکه دنبال بازوبند باشم.

* شرایط استقلال با حضور وینفرد شفر چطور پیش می‌رود؟

منصوریان یک فصل و نیم برای استقلال زحمت کشید. ما نیم فصل دوم واقعا تیم خوبی داشتیم و به غیر از بازی با العین نتایج خوبی کسب کردیم. امسال تغییرات زیاد بوده و باید زمان می‌گذشت تا بازیکنان جا بیفتند. منصوریان بدشانس بود که خیلی از بازیکنان مثل امید مصدوم شدند و به خیلی از بازی‌ها نرسیدند. او واقعا زحمت کشید و در قلب همه ما جا دارد. منصوریان جزو خانواده استقلال است و جدا نیست. الان هم با او در ارتباط هستیم و دوستش داریم. امیدوارم او بتواند روزهای خوب را تجربه کند.

حیدری: شفر خوش‌اخلاق است و از او خوشم می‌‌آید؛ حالا باید برویم برای بردهای پیاپی و قهرمانی

* در مورد شفر صحبت نکردی؟

شفر مربی کارنامه‌‌داری است و در چند کشور مربی تیم ملی بوده است. چیزی که باعث شده از شفر خوشم بیاید، خوش اخلاقی اوست. با مربیان خارجی زیادی به خصوص آلمانی کار کرده‌ام، از هنکه تا روته مولر که همگی منضبط و خشک بودند. آلمانی‌ها به خشک بودن معروف هستند، اما شفر خیلی خوش اخلاق است. او علاوه بر داشتن دیسیپلین، از لحاظ روحی تیمی کاری کرده که بچه‌ها بیشتر به هم نزدیک شوند. امیدوارم استقلال با او نتیجه بگیرد و به روزهای اوجش بازگردد.

* هواداران استقلال از اینکه تیم نتیجه نگرفته، ناراحت هستند و در سمت مقابل حریف سنتی یعنی پرسپولیس نتیجه گرفته است. چه صحبتی با آنها داری؟

هواداران همیشه از ما قهرمانی می‌خواهند. استقلال در هفت، هشت سال اخیر در اوج و مدعی قهرمانی بوده است. در این چند سال چند جام هم آورده‌ایم. امسال هم در جام حذفی موقعیت خیلی خیلی خوبی داریم، ضمن اینکه در لیگ برتر هم برای قهرمانی ناامید نیستیم. اگر از الان بردهای خوبی بیاوریم، می‌توانیم به قهرمانی امیدوار باشیم.

* در این مدت بحث زیادی در خصوص جادوگری در فوتبال ایران مطرح شده است، آیا با این مسئله روبه‌رو شده‌ای؟

نه می‌گویم هست، نه اینکه نیست. با چشم ندیده‌ام، اما دور از ذهن نیست. به این مسائل توجه نمی‌کنم و روی آن زوم نکرده‌ام.