مارک اندره تراشتگن، دروازه بان آلمانی و ملی‌پوش بارسلونا با نمایش‌های فوق العاده‌ای که تا بدین جای فصل داشته، خودش را به عنوان یکی از بهترین گلرهای دنیا معرفی کرده است.
 
به گزارش مارکا، بارسا فصل جاری را شگفت انگیز آغاز کرده و در هر دو تورنمنت معتبر، بهترین جایگاه ممکن را دارد. آبی اناری ها با چهار امتیاز برتری نسبت به والنسیا در صدر جدول لالیگا قرار دارند و در لیگ قهرمانان اروپا نیز با کسب یک امتیاز از بازی خارج از خانه برابر یوونتوس، صعودشان به مرحله حذفی به عنوان صدرنشین را قطعی کردند. تراشتگن قطعا یکی از دلایل این شروع حیرت انگیز بوده است.
 
اگر مسی در خط حمله با گل‌ها، پاس‌ گل‌ها و بازیسازی‌اش امتیاز جمع آوری می‌کند، تراشتگن نیز درون دروازه با مهارهای فوق العاده‌اش، آنها را حفظ می‌کند. در این هفده دیداری که بارسا در فصل جدید - به جز سوپرکاپ اسپانیا و بازی رفت مرحله یک شانزدهم نهایی کوپا دل ری - انجام داده، تراشتگن تنها پنج گل دریافت و در دوازده بازی، کلین شیت کرده است. آمار، فوق العاده است. تفاوت کلین شیت‌های تراشتگن با نمونه‌های مشابه در این است که او بالاتر از خط دفاعی، خودش بیشتری تاثیر را در بسته نگه داشتن دروازه داشته. به عبارت دیگر، این کلین شیت‌ها برتافته از سیوهای پی در پی خودش بوده و نه عملکرد مقتدرانه خط دفاعی. گرچه نمی‌توان از دفاع تیمی عالی این فصل بارسا چشم پوشی کرد.
 
حکایت درخشش تراشتگن؛ مسیِ درون دروازه!
 
در این مدت، 64 شوت به سمت دروازه تراشتگن آمده و او 54 تای آنها را مهار کرده است. تعدادی از این مهارها، به یادماندنی و دیدنی بوده‌اند. واکنش های او مقابل روبن سوبرینو از آلاوز، سرخی انریخ از ایبار، آنتوان گریزمان از اتلتیکو مادرید و امرابت از لگانس از این دست بوده‌اند. با این حال، بدون شک بهترین نمایش فصل تراشتگن در سن مامس رقم خورد. جایی که او سه بار مهاجمی چون آدوریز را در موقعیت‌های حساس در گلزنی ناکام گذاشت. تراشتگن در لیگ قهرمانان اروپا نیز عالی کار کرده و شب گذشته مقابل یوونتوس تیمش را از یک شکست نجات داد. شوت کات دار دیبالا را تنها یک دروازه بان آماده می‌توانست دفع کند. مهاری که باعث شد بارسا بلیطش برای دور بعد را رزرو کند.
 
تراشتگن تا بدین جای فصل - اگر نگوییم بهترین - خودش را به عنوان یکی از بهترین دروازه بانان دنیا ثابت کرده و به لحاظ تاثیرگذاری‌اش در نتایج بارسلونا به جرات می‌توان به او لقب مسیِ درون دروازه داد. جذب تراشتگن از جمله بهترین اقدامات زوبی زارتا در بارسلونا بود.