علیرضا منصوریان در پایان هفته هفتم و بعد از مساوی مقابل تیم ذوب آهن اصفهان در نشست خبری استعفایش از سمت سرمربیگری استقلال را اعلام کرد تا ذوب آهن آخرین تیمی باشد که وی بعنوان سرمربی آبی پوشان مقابل آن تیم روی نیمکت نشسته باشد.

بعد از جدایی منصوریان، وینفرد شفر آلمانی جای وی را روی نیمکت آبی پوشان گرفت و پیرمرد آلمانی از هفته نهم رسما هدایت بازیکنان این تیم را عهده دار شد.

استقلال با هدایت منصوریان 7 بار و با هدایت شفر 4 بار در لیگ برتر به میدان رفته است و هدایت یک بازی باقی مانده این تیم هم بر عهده سرمربی موقت آنها میک مک درموت بوده است.

منصوریان در 7 باری که روی نیمکت استقلال نشست یک بار پیروز شد، 2 بار مقابل حریفان متوقف شد و 4 بار هم با شکست میدان را ترک کرد. آبی پوشان با هدایت منصوریان در 7 بازی تنها 2 بار موفق به گلزنی شدند و در مقابل 7 گل دریافت کرده بودند. استقلال در آن مقطع زمانی تنها 5 امتیاز اندوخته و معدل ۰/۷۱ امتیاز در هر بازی گرفته بود.

همین تیم با هدایت شفر در 4 دیدار صاحب یک پیروزی، یک شکست و دو مساوی شده است تا با معدل ۱/۲۵ امتیاز در هر باز عملکردی به مراتب بهتر از منصوریان در امتیازگیری داشته باشد.

آبی پوشان در این 4 بازی 2 گل زده اند تا با معدل ۰/۵ گل در هر بازی نسبت به ۰/۲۸ گل در هر بازی در زمان منصوریان هم عملکردشان به نسبت بهتر بوده باشد.

شاید اوج تغییر در عملکرد آبی پوشان را بتوان در فاز دفاعی مشاهده کرد. آبی پوشان در 7 بازی ابتدای فصل 7 بار گل خورده بودند تا معدل یک گل خورده برای هر بازی را از خود به جای بگذارند. اما این تیم با هدایت شفر در 4 بازی فقط یک گل خورده که آن گل هم از روی نقطه پنالتی زده شده است تا آبی ها نه تنها با معدل ۰/۲۵ گل خورده در هر باز عملکرد قابل تحسینی داشته باشند، بلکه با 3 کلین شیت در 4 بازی بهترین عملکرد را در بین 16 تیم در 4 هفته اخیر داشته باشند.