ریچارلسون که در فصل جاری از ستارگان نوظهور لیگ جزیره بوده، فاش کرد که در نوجوانی تهدید به مرگ شده است.

زمانی که این اتفاق رخ داد، ریچارلسون 14 ساله بوده و در خیابان های مناطق فقیرنشین شهر نوا ونیا، در جنوب شرقی برزیل مشغول بازی کردن بوده که یک مرد مسلح او را برای تهاجم به قلمرو خرید مواد مخدر خود اینگونه تهدید کرده است.

در 14 سالگی اسلحه را روی شقیقه ام گذاشتند!

ریچارلسون گفت: "در آن لحظه بسیار ترسیدم؛ چون اگر آنها فقط ماشه را می کشیدند آنگاه همه چیز تمام می شد. آن مرد مسلح به ما گفت که اگر دوباره ما را ببیند، بدون هیچ مشکلی من و دوستانم را خواهد کشت.

من فکر می کنم آنها ما را با اشخاص دیگری اشتباه گرفتند. آنها قاچاقچیان مواد مخدر بودند که تصور می کردند که مواد مخدر را سرقت می کنیم؛ اما من فقط با دوستانم در آن منطقه فوتبال بازی می کردم. من دیگر هرگز به آن خیابان نرفتم و از این موضوع نیز چیزی به کسی نگفتم؛ زیرا خیلی ترسیده بودم.

در 14 سالگی اسلحه را روی شقیقه ام گذاشتند!

اکثر دوستانم به فروش مواد مخدر در خیابان مشغول شدند؛ زیرا می توانستند به آسانی به مبالغ زیادی پول دست یابند؛ اما من می دانستم که این کار اشتباه است؛ بنابراین شکلات و بستنی می فروختم و ماشین می شستم؛ چون می دانستم این کار درست است و از این طریق می توانم به مادرم کمک کنم.

دوستانم همیشه به من می گفتند مثل دختربچه ها نباش و بیا با ما سیگار بکش و مخدر بفروش زیرا به پول زیادی دست پیدا می کنی؛ اما مربیان من که با نیروهای پلیس هم در ارتباط بودند همیشه راه صحیح را من نشان دادند و به همین دلیل من زندگی مجرمانه ای را انتخاب نکردم."