عیسی آل کثیر در مورد شرایط بحرانی نفت تهران گفت: بارها درباره وضعیت تیم صحبت کرده‌ ایم و حرف ها دیگر تکراری شده است. الان فقط به این فکر می کنیم در بازی های آینده خوب امتیاز بگیریم تا جایگاه مناسبی در جدول داشته باشیم. ما به عملکرد و حیثیت خودمان هم فکر می کنیم و اینطور نیست که در زمین مسابقه بی انگیزه باشیم.
 
مهاجم نفت تهران در خصوص دیدار فردا با سایپا در هفته دوازدهم عنوان کرد: قطعا بازی سختی در پیش داریم چون سایپا بازیکنان خوبی دارد و یک مربی بزرگ به نام علی دایی هم روی نیمکت آنها می نشیند. افتخار می کنم که شاگرد او بودم و می دانم تیم ما مقابل تیم علی دایی بازی سختی در پیش خواهد داشت.
 
آل کثیر افزود: این مسابقه برای ما و سایپا یک بازی 6 امتیازی محسوب می شود چون در هفته های گذشته نتوانستیم خیلی خوب امتیاز جمع کنیم. شرایط تیم ما خاص بود و همه می دانند که با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنیم. با این حال در این مسابقه به چیزی جز برد فکر نخواهیم کرد.
 
وی در مورد کنار گذاشتن نفت از لیگ قهرمانان آسیا گفت: فصل گذشته با بدترین مشکلات ممکن مواجه بودیم و بی پولی بسیار بازیکنان را آزار داد و در آن شرایط سخت قهرمان شدیم. کنار گذاشتن ما از لیگ قهرمانان واقعا عادلانه نبود و بازیکنان نفت تهران باید نتیجه زحمات خود را می گرفتند و در این جام بازی می کردند. نمی دانم چرا در این زمینه ناعادلانه رفتار شد.
 
آل کثیر در مورد شانس خودش برای کسب آقای گلی گفت: بارها گفته ام که زیاد به موفقیت فردی فکر نمی کنم و موفقیت نفت تهران از آقای گلی من مهمتر است. فقط امیدوارم تا پایان لیگ بازیکن تاثیرگذاری برای نفت باشم.