علی خسروی در مورد دلیل انتخاب ادهم مخاطمه داور اردنی برای بازی الهلال عربستان و اوراواردز ژاپن در فینال رفت لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: این داور اردنی ممکن است داور خوب و شایسته‌ای باشد و برای ایران هم قضاوت کرده است. بازی  ایران و چین در مقدماتی جام جهانی را در چین سوت زده است اما این انتخاب رمزآلود است.

وی افزود: یکی از نکات مهم این است که علی الطریفی مدرس و ناظر بانفوذ عربستانی در فوتبال قاره آسیا است. جالب است بدانید این فرد ۳-۴ماه است که رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال اردن شده است. در واقع یک عربستانی رئیس دپارتمان داوری کشور اردن است آن هم در حالیکه عونی حصونه کمک داوری که در جام جهانی حضور داشت و عمر عبولوم دو داور قدیمی اردنی هستند که می‌توانند در این کشور ریاست دپارتمان داوری را برعهده بگیرند اما می‌بینیم که یک عربستانی همه کاره فوتبال اردن است.

خسروی با اشاره به سوابق طریفی عنوان کرد: او با رانت به جام جهانی رفت  در سال ۱۹۹۹ داور شد و در سال ۲۰۱۰ به عنوان داور به جام جهانی رفت در حالیکه برخی از داوران ۱۰ سال در فهرست بین المللی بودند و رنگ جام جهانی را ندیده بودند.

وی با اشاره به نکته دوم در مورد این انتخاب رمزآلود AFC گفت: علی الطریفی به شدت با مدرسان و داوران ایرانی مشکل دارد. او زمینه‌ساز عدم حضور مدرسان ایرانی در برخی از مقاطع در AFC را فراهم کرده است. وقتی یک عربستانی همه کاره داوری فوتبال اردن می‌شود نتیجه آن می‌شود که در فینال رفت آسیا یک اردنی برای تیم الهلال عربستان قضاوت می‌کند.

خسروی ادامه داد: کمیته داوران آسیا به راحتی بین کشورهای عربی و شرق آسیا تقسیم شده است. شمس‌المعادین داور سنگاپوری رئیس کمیته داوران AFC است و یک داور از شرق آسیا هم رئیس دپارتمان است و اینگونه سر کشورهایی مثل ایران و آسیای میانه در داوری آسیا بی‌کلاه می‌ماند.