طبق روال هر سال کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد دارد طی مراسمی خاص این بار به میزبانی بانکوک تایلند مراسم بهترین های سال فوتبال قاره کهن را برگزار کند که این مراسم طبق هماهنگی های به عمل آمده روز 29 نوامبر 2017(هشتم آذرماه 96) با حضور مهمانان ویژه برگزار خواهد شد.

بنا به فهرستی که AFC در بخش های مختلف منتشر کرده است فوتبال ایران در سه بخش بهترین فدراسیون، بازیکن جوان سال و بازیکن برتر فوتسال کاندید کسب عنوان برترین ها شده است اما در مهمترین بخش ها که انتخاب بازیکن برتر سال آسیا همچنین مربی برتر است هیچ کاندیدایی از ایران در جمع نفرات معرفی شده حضور ندارند.

در بخش بهترین بازیکن سال آسیا کنفدراسیون فوتبال آسیا همان طور که پیش بینی می شد عمر الخریبین ستاره سوریه ای را بعد از درخشش در بازی های لیگ قهرمانان آسیا با پیراهن الهلال همین طور مقدماتی جام جهانی 2018 با سوریه در میان کاندیداها قرار داد تا رقابت او با عمر عبدالرحمان مرد سال 2016 آسیا و وو لی از چین جالب توجه باشد. عنوانی که به جای این مهاجم سوری می توانست در اختیار مهدی طارمی ستاره ملی پوش پرسپولیس قرار بگیرد اما ...

مراسم انتخاب بهترین های سال آسیا تحت عنوان AFC Dream Asia Award 2017 روز 28 نوامبر با حضور همه کاندیداها در بانکوک تایلند برگزار می شود، مراسمی که در تب و تاب مراسم قرعه کشی جام جهانی می تواند همه نگاه ها را به فوتبال قاره کهن معطوف کند.نامزدهای کلی ایران مراسم به این شرح است:

*بهترین فدراسیون فوتبال آسیا

*فدراسیون فوتبال ایران

*فدراسیون فوتبال ژاپن

*فدراسیون فوتبال کره جنوبی

 

*بهترین مربی سال آسیا

*آنجی پوستگوگلو(استرالیا)

*ایشی ماساتادا (ژاپن)

*تاکافومی هوری (ژاپن)

 

*بهترین بازیکن فوتسال آسیا

*علی اصغر حسن زاده (ایران)

*توحید لطفی (ایران)

*جیراوات سوروویچین (تایلند)

 

*بهترین بازیکن سال آسیا

*وو لی (چین)

*عمر الخربین (سوریه)

*عمر عبدالرحمان (امارات)

 

*بهترین داور سال آسیا

*بختیار نمازوف (ازبکستان)

 

*بهترین بازیکن جوان سال آسیا

*طاها شریعتی (ایران)

*لی سونگ وو (کره جنوبی)

*پیک سونگ هو (کره جنوبی)

 

*بهترین لژیونر آسیا

*هارون موی (استرالیا)

*شینجی کاگاوا(ژاپن)

*سون هیونگ مین (کره جنوبی)