اختلافی که اخیرا میان حسن زمانی، عضو هیات مدیره باشگاه استقلال و امیر قلعه‌نویی به وجود آمده ناشی از مصاحبه‌هایی است که اخیرا از سوی این دو علیه هم انجام شده است. گفت و گو با حسن زمانی حول همین محور است. عضو هیات مدیره باشگاه استقلال و نماینده مجلس شورای اسلامی اما شدیدا از آنها که حرف‌هایش را طور دیگری به گوش قلعه‌نویی می‌رسانند ناراحت است. او در عین حال بر این باور است که سرمربی سابق استقلال تحت هر شرایطی باید احترام او و باشگاه استقلال را حفظ کند. گرچه قلعه‌نویی هم تاکید دارد که هیچ شکایتی از باشگاه استقلال نکرده است. به هر حال ماجرا به سمت و سویی رفته که حاشیه‌های پیرامون باشگاه استقلال با این مصاحبه‌ها بیشتر شده است.

مصاحبه‌ای از قول شما منتشر شد که بعد از آن امیر قلعه‌نویی جواب داده. ماجرا چیست؟

شما بروید مصاحبه‌ای که من ابتدا انجام دادم را صد بار بخوانید و ببینید آیا در آن مصاحبه بنده توهینی به آقای قلعه‌نویی کردم که ایشان جواب من را داده‌اند؟

مصاحبه شما را خواندیم آقای زمانی. شاید ناراحتی امیر قلعه‌نویی بابت آن جمله‌ای است که از قول شما نوشته‌اند؛ اگر نام استقلال نبود کسی برای این افراد تره هم خرد نمی‌کرد.

اولا که من در آن جمله اسمی از قلعه‌نویی نیاوردم. در ثانی اگر بخواهم حقیقت را بگویم و با خودم و شما صادق باشم باز هم این جمله را تکرار می‌کنم که این افراد از کنار نام استقلال به جایگاه رسیده‌اند و باید در مقابل این باشگاه که باعث شهرت و ثروت آنها شده با احترام یاد کنند. باشگاه استقلال نام بزرگی است که هر کسی به این باشگاه وارد شود در جامعه اعتبار پیدا می‌کند.

فضایی پیش آمده که انگار باشگاه استقلال هیچ توجهی به طلبکاران ندارد و به درخواست‌های آنها رسیدگی نمی‌کند. شاید یکی دیگر از دلایلی که موجب چنین واکنش‌هایی از سوی قلعه‌نویی و دیگران می‌شود، همین است.

نه، اینطور نیست. باشگاه استقلال هیچ بی‌توجهی نسبت به طلبکاران ندارد. می‌خواهم از طریق شما اعلام کنم که باشگاه استقلال با آغوش باز در خدمت افرادی است که ادعایی دارند. خودشان بیایند یا نماینده‌های شان را بفرستند و با مدیرعامل حرف بزنند. اگر مدیرعامل نبود یا به هر دلیلی پاسخ آنها را نداد ما که در هیات مدیره حضور داریم. می‌توانند با ما مکاتبه کنند و قطعا ما هم به درخواست‌های آنها توجه می‌کنیم.

وقتی مدیرعامل استقلال نباشد آیا شما اختیار دارید که موضوع را پیگیری کنید؟

اساسا اختیار به مدیرعامل را هیات مدیره می‌دهد که این کار را کردیم. اگر هم آقای افتخاری به هر دلیلی مشغله داشتند و نتوانستند پاسخ طلبکاران را بدهند، ما که هستیم.

قلعه‌نویی در مصاحبه‌ای مدعی شده که شما با او بارها تماس گرفته‌اید و حتی پیامک‌هایی که ارسال کرده‌اید موجود است.

- تکذیب می‌کنم. من هیچ تماسی با قلعه‌نویی نداشتم. پیامکی هم ارسال نکردم. من حرفم را از طریق رسانه می‌زنم. همین جا دوباره اعلام می‌کنم هر کسی طلب دارد بیاید. کجا به ایشان پیامک زدم که خودم خبر ندارم.

یعنی اگر قلعه‌نویی و دیگران بعد از تعطیلات به باشگاه مراجعه کنند شما طلب آنها را می‌دهید؟

بزرگتر از نام باشگاه استقلال که نداریم. از قول باشگاه استقلال و نه من که عضو کوچکی در این باشگاه هستم، بنویسید که باشگاه پول هیچ کس را نمی‌خورد. برای آقای قلعه‌نویی و دیگران هم نباید جای نگرانی وجود داشته باشد چون ما طلب‌های آنها را می‌دهیم. فقط به باشگاه مراجعه کنند و مطمئن باشند که ما رسیدگی می‌کنیم.

چرا انتظار دارید که مربیان و بازیکنان سابق که از باشگاه طلب دارند موضوع را رسانه‌ای نکنند؟ البته خیلی از این اخبار توسط خود بازیکنان و مربیان رسانه‌ای نشد، بلکه خبرنگاران به واسطه ارتباط‌هایی که داشتند ماجرا را افشا کردند.

ببینید من در دهه 50 بازیکن تاج سابق بودم، خودم را به دلیل همان سابقه کمی که داشتم شدیدا استقلالی می‌دانم و به این تیم عرق دارم. حرف من این است که بازیکنان و مربیان سابق که برای این باشگاه زحمت کشیده‌اند و حتما امیر قلعه‌نویی هم یکی از این زحمتکش‌ها محسوب می‌شود، مطالبات خود را رسانه‌ای نکنند. درست نیست که این افراد موضوع را رسانه‌ای کنند. بیایند و از طریق خودمان پیگیر باشند. این طوری خیلی بهتر است. به نظر من این افراد باید قدردان باشگاه استقلال باشند. البته در صحبت‌های آقای قلعه‌نویی خواندم که گفته‌اند از باشگاه شکایتی نکردم که از او تشکر می‌کنم. نباید شکایتی هم باشد. انتظار دارم که موضوع حتی به رسانه‌ها هم کشیده نشود. ما مگر جزو یک خانواده نیستیم؟ مسائل خانوادگی هم همیشه در خود خانواده حل می‌شود.

در حالی کدورت شدیدی میان شما و قلعه‌نویی به وجود آمده که در لحن حرف‌هایتان بی‌احترامی به قلعه‌نویی و دیگران وجود ندارد.

دلیلش این است که حرف‌های من را بد به گوش ایشان می‌رسانند. من حرف بدی نزدم و همین جا می‌گویم که دوست ندارم کدورتی میان من و قلعه‌نویی باشد. انتظارم از ایشان احترام گذاشتن به بزرگتر است. امیدوارم این سوء تفاهم‌ها لطمه‌ای به باشگاه استقلال نزند و به زودی مشکلات برطرف شود.

آقای زمانی سندسازی مالی به نفع استقلال و پرسپولیس را که برخی مدعی شده‌اند تایید می‌کنید؟

نه، هیچ سندسازی در کار نیست.

یعنی اسناد مالی، شفاف به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شد؟

ببینید من باید یک توضیح جامع در این خصوص بدهم تا برای افکار عمومی کاملا موضوع مشخص شود. این را صراحتا اعلام می‌کنم که امکان سندسازی به نفع استقلال و پرسپولیس وجود ندارد. بنده هم نه چنین کاری را دیده‌ام و نه باوردارم که سندسازی شده باشد. امیدوارم دوستان حقایق را منعکس کنند.

پس امیدوار باشیم که هیچ خطری استقلال را در بعد بین‌المللی تهدید نمی‌کند؟

بله، امیدوار باشید. مسائل و اختلاف‌های مالی با جدیت در حال پیگیری است. ما طلبکاران را راضی می‌کنیم. مطمئن باشید