سایت اسپورتس روسیه مصاحبه‌ای به نقل از سردار آزمون درباره عملکردش در تیم روبین‌کازان، کار با قربان بردیف و جام جهانی 2018 منتشر کرد که می‌خوانید:
 
*با چه احساساتی شما و همبازیانت در تیم ملی فوتبال ایران به میدان جام جهانی 2018 روسیه می‌روید؟
 
هر بازیکنی نمی‌تواند در جام جهانی بازی کند. هدف اصلی و شخصی من تلاش برای صعود تیم ملی فوتبال ایران از مرحله گروهی است. اطمینان دارم که افراد زیادی تحت تاثیر فرهنگ، رسوم محلی، حسن نیت مردم مناطق مختلف روسیه و البته زیبایی‌های خیره‌کننده این کشور قرار خواهد گرفت.
 
*به شما لقب مسی ایرانی را داده‌اند اما گفته بودید که بازیکن مورد علاقه‌تان زلاتان ابراهیموویچ است؟
 
نمی‌دانم چه کسی و چرا شروع به مقایسه‌‌ام با لیونل مسی کرد. ما سبک بازی متفاوتی داریم و توپ را در شرایط‌های مختلفی کنترل می‌کنیم. حرکت‌های من هم در زمین هم همانند بازیکن آرژانتینی نیست. شما از زلاتان پرسیدید. بله او اسطوره من است. آرزو می‌کنم که همانند زلاتان باشم. امیدوارم روزی فرا برسد که که همانند او در سطح بسیار بالایی بازی کنم.
 
*در 30 بازی برای تیم ملی فوتبال ایران 22 گل به ثمر رساندید. چرا این توانمندی گلزنی ویران‌کننده خود را در سطح باشگاهی نمی‌توانید ارائه دهید؟
 
بازی در تیم ملی به ویژه در بخش هیجانی آن همانند باشگاه نیست. در تیم ملی ارتباط بازیکنان و اتحاد آنها بیشتر از باشگاه است. این بدان معنی نیست که بازی برای تیم ملی آسان‌تر است، زیرا حریفان به راحتی مغلوب نمی‌شوند.
 
*بسیاری معتقدند که انتقال شما از روبین‌کازان به روستوف و بازگشت به کازان به خاطر قربان بردیف بوده است؟
 
نمی‌خواهم سخنرانی بلندی را درباره قربان بردیف انجام دهم اما او یکی از مربیانی است که می‌‌خواهد اعتماد کند. زمانی که تاثیر نهایی را می‌بینید و اهمیت آن را با چیزهای که به دست آمده درک می‌کنید. به همین خاطر چنین مربی را مورد احترام قرار می‌دهید. در حال حاضر بردیف یکی از بهترین مربیان فوتبال روسیه است. واقعا در کازان همه به او احترام می‌گذارند. وی شخصی فوق‌العاده‌ای است.