به گزارش پارس ، زلاتکو کرانچار پس از تمدید قراردادش با تیم فوتبال سپاهان در گفت وگو باایسنا، درباره شرایط مذاکره با مدیران این باشگاه و رضایتش از ماندن در این تیم اظهار کرد: طبیعتا از مذاکرات راضی هستم. درباره تمامی موارد با هم بحث کردیم؛ مواردی که شامل همه عوامل تیم بود. همچنین درباره هدف گذاری ها برای پروژه فصل آینده بحث شد و تصمیم گرفتیم تا سپاهان از نظر بازیکنان برای فصل بعد تقویت شود.

 

وی افزود: پاسخ بسیار خوبی درباره تمامی موارد دریافت کردم و اهداف تیم تعیین شد. تعداد کمی بازیکن از نظر من باید به سپاهان ملحق شوند. همین طور درخواستم این بود که باشگاه تلاش کند بعضی از بازیکنانی را که قراردادشان با ما تمام شده است، در تیم بمانند. از جمله محمدرضا خلعتبری و امید ابراهیمی. با فراهم شدن این شرایط واقعا می توانم راضی باشم. به خاطر هواداران، بازیکنان و مدیران سپاهان به ویژه دکتر سمیعی نژاد که تفاهم بسیار زیادی در مذاکرات نشان داد، در سپاهان ماندم.

 

کرانچار تاکید کرد: الان مسئولیتی بر گردنم گذاشته شده است که باید با حرکت قدرتمندانه به سمت موفقیت و نتیجه گرفتن در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا حرکت کنیم. پذیرفته ام که سپاهان در این سه جام با همه قدرت حاضر شود و فکر می کنم باشگاه هم می خواهد چنین گامی را بردارد. در این راه جذب یکی، دو بازیکن جدید به منظور تقویت تیم برایم کافی است و آنچه شایعه شده بود کرانچار هفت بازیکن جدید را برای تیمش می خواهد، اصلا صحت ندارد. هیچ وقت چنین درخواستی را نکرده ام.

سرمربی سپاهان در پاسخ به سوالی درباره طولانی شدن مذاکرات به دلیل مبلغی پیشنهادی از سوی او و باشگاهش گفت: باید بگویم که پیشنهادهای بسیار خوبی از خارج از ایران داشتم. پیشنهادهایی از تیم های اروپایی و عربی. (راپید وین و الوصل) اما ماندن در سپاهان را انتخاب کردم. با وجود آن پیشنهادها پذیرفتم که در سپاهان بمانم و در عین حال هیچ درخواست مالی برای قرارداد خودم به مدیران باشگاه ندادم. مبلغ قرارداد من مانند فصل گذشته است اما یکسری پاداش ها به آن اضافه شد که در صورت رسیدن سپاهان به عناوین هدف گذاری شده آن پاداش ها را به من خواهند داد.

 

وی در واکنش به این گفته که آیا یکی از اهدافش قهرمانی سپاهان در آسیاست، خاطر نشان کرد: قهرمانی در آسیا که نه، الان نمی توان با جدیت از چنین هدف بزرگی صحبت کرد، اما عملکرد موفقی در این فصل از لیگ قهرمانان آسیا نداشتیم که البته دلایل آن را بارها گفته ام. تلاش می کنیم در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا عملکرد و نتایج به مراتب بهتری داشته باشیم تا در جایگاهی بسیار بهتر نسبت به چیزی که در این فصل شاهد بودیم، قرار بگیریم.

 

کرانچار در واکنش به این که آیا مدیران سپاهان به او تعهد داده اند که خلعتبری و ابراهیمی را در تیم نگه دارند، گفت: این منطقی است که خیلی از بازیکنان از جمله این دو ملی پوش در تیم حفظ شود، چون آنها می توانند دوباره نقش کلیدی در تیم ما داشته باشند. البته ماندن این دو بستگی به مذاکرات دو طرف دارد. شاید اصلا خلعتبری و ابراهیمی خودشان نخواهند در سپاهان بمانند. بنابراین اگر به هر دلیلی قرارداد آنها با سپاهان تمدید نشود، طبیعتا باید به دنبال بازیکنان جایگزین باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که چه بازیکنانی را در فصل آینده نمی خواهد و فکر می کند که چند درصد از آنها در سپاهان جدید نباشند، گفت: پاسخ به این سوال برای افکار عمومی خوب نیست. این یک برنامه و تصمیم داخلی در خود باشگاه است، میان من و مسئولان تیم. تا الان هیچ تصمیمی درباره این که چه بازیکنی از تیم جدا شود، نگرفته ام و طبیعتا نمی توانم درصدی را بیان کنم. تعدادی از بازیکنان قراردادشان تمام شده است که خواهان حضور دوباره خیلی از آنها در تیم هستیم.

 

سرمربی سپاهان در پاسخ به این سوال که آیا می خواهد دستیار خارجی جدیدی را به کادر فنی سپاهان اضافه کند، به ایسنا گفت: خیر. چنین تصمیمی ندارم. محمود کریمی دستیار اول من در کادر فنی تیم سپاهان است و سایر اعضای کادر فنی هم می مانند. فقط شاید در صورت نیاز و البته اگر باشگاه هم توانست یک متخصص بدنسازی به باشگاه بیاوریم تا کادر فنی تقویت شود.

کرانچار درباره اردو و تمرین های پیش از فصل تیمش نیز اظهار کرد: ۱۲ روز اول شروع تمرین ها را در اصفهان خواهیم بود. در مذاکرات ابراز تمایل کردم که مانند سال گذشته اردویی را در ترکیه و در همان جایی که اقامت داشتیم، برگزار کنیم که طبعیتا بعد از آن ۱۲ روز خواهد بود. شرایط ما در آنجا عالی بود. همین طور اهمیت دارد که بتوانیم در آنجا با تیم های قوی بازی تدارکاتی داشته باشیم. بخش نهایی تمرین ها پیش از فصل هم که در ایران و بعد از اردوی ترکیه انجام می شود.

این مربی کروات در پاسخ به این سوال که آیا مسئولان باشگاه پرسپولیس و یا سایر تیم های ایرانی هم مذاکره ای داشته، به ایسنا گفت: پیشنهاد از سوی پرسپولیس فقط رسانه ای بود و من هم واکنشم را در رسانه ها اعلام کردم که اولویتم در ایران همیشه سپاهان است. قبل از مذاکره با سپاهان چنین صحبت هایی را انجام داده ام و از همان زمان تا به امروز هم با هیچ تیم ایرانی از جمله پرسپولیس مذاکره ای نکرده و اصلا تماسی هم با آنها نداشتم. پرسپولیسی ها هم هیچ تماسی با من نداشتند.

 

کرانچار درباره بازیکنان خارجی تیمش و این که آیا می خواهد همین بازیکنان فعلی در سپاهان بمانند، گفت: از عملکرد این بازیکنان راضی هستم و آنها در سپاهان می مانند.

 

سرمربی سپاهان در ارزیابی اش از آینده و اولویت های این تیم در فصل آینده گفت: آینده ما به کیفیت تیم ما در بازی ها بستگی دارد و اولویت اول من قهرمانی در لیگ برتر است. همین طور امیدواریم نتایج خوبی را در لیگ قهرمانان آسیا بگیریم و در جام حذفی هم بر اساس اهداف تعیین شده بتوانیم موفق باشیم. دوباره می گویم که تیم ما باید عملکردی بهتر و بالاتر از قبل داشته باشد تا این تیم خودش را سرپا نگه داشته و به موفقیت های بعدی برسد.

 

کرانچار در واکنش به این که برای ملی پوشانی که پس از بازی های تیم ملی ایران ممکن است با خستگی به سپاهان ملحق شوند، چه برنامه ای دارد و اساسا شرایط تیم ملی را در بازی های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ چگونه ارزیابی می کند، گفت: نتایج تیم ملی بسیار مهم است. برای کل فوتبال ایران اهمیت دارد که تیم ملی در جهان مطرح شود. ما سه مسابقه حساس داریم و انتظار داریم ملی پوشان تیم ما و سایر بازیکنان تیم ملی بتوانند حداکثر توان شان را به کار گیرند و راه صعود به جام جهانی را باز کنند اما به طور قطع ممکن است فشار زیادی به ملی پوشان وارد شود و بعد از آن بازی ها باید مراقبت ویژه ای از آنها داشته باشیم تا دوباره آماده شوند. با یک شیوه ویژه آنها را به چرخه تمرینی سایر بازیکنان وارد می کنم تا بتوانند در بازی های لیگ کیفیت مطلوبی را حتی به عنوان ستون های تیم از خودشان به نمایش بگذارند.