دیدارهای هفته هفتم مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه های کشور روز گذشته برگزار شد. در این هفته از رقابت ها جدال مدعی قهرمانیی یعنی پتروشیمی با صدرنشین جدول رده بندی یعنی شهرداری تبریز با برتری شاگردان مهران شاهین طبع به پایان رسید. پتروشیمی با کسب این برتری و با وجود یک بازی کمتر نسبت به تبریزی ها با آنها هم امتیاز شد و دوباره صدر جدول رده بندی را در اختیار گرفت.

یس آل گرگان پس از انجام پنج بازی بالاخره اولین برد این فصل خود را در این هفته جشن گرفت. این تیم در این هفته که میزبان رعد پدافند بود در حضور تماشاگرانش صاحب برتری شد و از قعر جدول رده بندی یک رده صعود کرد اما موقعیت حریفش در جایگاه هفتم با وجود شکست تغییر نکرد. دیگر نماینده گرگان اما بازهم در کسب پیروزی ناکام ماند. شهرداری گرگان در تهران و برابر نیروی زمینی به میدان رفت و با 18 اختلاف امتیاز شکست خورد تا تنها تیم بدون برد لیگ بماند و با یک پله سقوط در قعر جدول قرار بگیرد.

نیروی زمینی - شهرداری گرگان آخرین دیدار این هفته از رقابت های بسکتبال لیگ برتر بود که این هفته و در ورزشگاه آزادی برگزار شد. پیش از این دیدار دو تیم مهرام و دانشگاه آزاد دربی بزرگ پایتخت را برابر هم برگزار کردند. شاگردان مصطفی هاشمی نتیجه این دیدار مهم را به سود خود ثبت کردند اما نتوانستند از رده پنجم بالاتر بیایند همان طور که دانشگاه آزاد با وجود شکست در رده ششم باقی ماند.

نتیجه دیدارهای برگزار شده در هفته هفتم رقابت های بسکتبال لیگ برتر باشگاه های کشور به شرح زیر است:

* شهرداری تبریز 89 - پتروشیمی بندر امام ۹۳
* نیروی زمینی تهران 81 - شهرداری گرگان ۶۳
* مهرام تهران 80 - دانشگاه آزاد اسلامی ۷۵
* یس آل گرگان 90 - رعد پدافند خوزستان 84

هفته هفتم لیگ بسکتبال در حالی به پایان رسید که علاوه بر صعود یک پله ای پتروشیمی و یس آل گرگان، تیم نیروی زمینی هم موفق شد با غلبه بر شهرداری گرگان شد و البته به لطف قرعه استراحت نفت آبادان، جایگاه این تیم را در رده سوم از آن خود کند.

جدول رده بندی مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه های کشور در پایان دیدارهای هفته هفتم به شرح زیر است:

جدول رده بندی
۱- پتروشیمی بندرامام (۶ بازی، 6 برد، بدون باخت، 12 امتیاز)
۲- شهرداری تبریز (۷ بازی، 5 برد، 2 باخت، 12 امتیاز)
۳- نیروی زمینی (۶ بازی، 5 برد، یک باخت، 11 امتیاز)
۴- نفت آبادان (۶ بازی، 4 برد، 2 باخت، 10 امتیاز)
۵- مهرام تهران (۶ بازی، 4 برد، 2 باخت، 10 امتیاز)
۶- دانشگاه آزاد (۶ بازی، 2 برد، 4 باخت، 8 امتیاز)
۷- رعد پدافند هوایی خوزستان (۷ بازی، یک برد، 6 باخت، 8 امتیاز)
۸- یس آل گرگان (۶ بازی، یک برد، 5 باخت، 7 امتیاز)
۹- شهرداری گرگان (۶ بازی، بدون برد، 6 باخت، 6 امتیاز)