ایمان عالمی در خصوص شرایط استقلال گفت: متاسفانه دربی را از دست دادیم، به خاطر یک اشتباه در نیمه اول گل را دریافت کردیم، اما درنیمه دوم استقلال کاملا حاکم بازی بود، ولی با اینکه برتر از حریف بود، اما مهاجمان این تیم نتوانستند به گل دست پیدا کنند و در پایان هم مقابل حریف سنتی خود شکست را پذیرا شدند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: استقلال بعد از شکست در دربی توانست یک ریکاوری خوب کرده و دیدار برابر نفت را با یک بازی کاملا هجومی و خوب از آن خود کند و شفر نشان داد که یک مربی حرفه ای است، نیاز به زمان دارد تا بتواند الگوهای تاکتیکی خود را به بازیکنان انتقال دهد.

پیشکسوت استقلال در ادامه تصریح کرد: در دیدار برابر نفت، آبی پوشان یک بازی خوب همراه با گل های ترکیبی و سرعتی را ارائه کردند و توانستند با سرعت دادن به بازی و پاس های پی در پی بازی را در اختیار گرفته و با از کار انداختن هافبک های نفت، به یک پیروزی دلچسب دست پیدا کنند.

وی در پاسخ به این سوال که مهاجمان استقلال نمی توانند از موقعیت های به دست آمده گل سازی کنند، گفت: باید در برابر نفت بیش از دو گل می زدیم، چند موقعیت تک به تک از دست رفت. یک پنالتی هم که به گل تبدیل شده بود مورد قبول واقع نشد، اما شفر باید برای مشکل گلزنی استقلال چاره اندیشی کند و زودتر این معضل را برطرف و بتواند در نیم فصل دوم با پیروزی های پیاپی خود را به بالای جدول برساند.

عالمی در خصوص تعطیلات سه هفته ای لیگ هم گفت: فرصتی بسیار مناسب برای شفر فراهم شده تا بتواند تیم را از لحاظ روحی و فنی ریکاوری کرده و با تمرینات منظم و شاداب و القای کارهای تاکتیکی به بازیکنان، با شروع دوباره لیگ نتایج قابل قبولی کسب کند.

وی در پایان و درباره عملکرد داور این دیدار هم گفت: حرف خاصی ندارم، قضاوت را به مردم می سپارم، اما گل سالم استقلال مورد قبول واقع نشد. نمی دانم کمک داوری که در چند قدمی دروازه بود به تنها چیزی که دقت نداشت، پنالتی بود و مشخص نشد حواس این کمک داور به گرفتاری های زندگی اش بود که نفهمید توپ درون دروازه رفته است.