با توجه به رای گیری امروز استقلال کاتالونیا، آینده بارسا بیش از هر زمان دیگری در هاله ای از ابهام قرار دارد و والورده نظر خود را در این خصوص ارائه داده است.

اخبار و شایعاتی در مورد احتمال خروج بارسا از لالیگا شنیده شده؛ اما والورده سعی می کند به رخ دادن این اتفاق فکر نکند.

شرایط سیاسی کاتالونیا: "اتفاقات سیاسی یک سوال است که وجود داشته و من قصد ندارم انکار کنم که آن را بیشتر تر از هر کس دیگری دنبال می کنم؛ اما دوست ندارم لالیگا را بدون بارسا تصور کنم، زیرا من علاقه ای ندارم تنها بر اساس حدس و گمان صحبت کنم.

والورده: لالیگا بدون بارسا؟ بیایید به آن فکر نکنیم!

من نیز نظر شخصی خودم را دارم، اما موضوع سیاست است و هر پنج دقیقه، شرایط تغییر می کند و چیزهای بیشتری می توانند امروز و فردا اتفاق بیفتند.

شخصا من قصد دارم تمرکز خود را بر روی اتفاقات ورزشی بگذارم، چون مسئولیت من در بارسلونا اطمینان یافتن از برنده شدن است. ما نباید فکر خودمان را مشغول این اتفاقات کنیم و تنها چیزی که من نگران آن هستم بازی بعدی ما در برابر بیلبائو است."

شرایط لوییس سوارز: "من فکر می کنم او عملکرد خوبی داشته و از اعتماد به نفس کاملی برخوردار است. من فکر نمی کنم سوارز به ارائه نمایش خوبی نیاز داشته باشد، زیرا او هم اکنون بارها بازی های درخشانی انجام داده است."

والورده: لالیگا بدون بارسا؟ بیایید به آن فکر نکنیم!

بازی برابر بیلبائو: "آنها حریفی بسیار قدرتمند، خصوصا در خانه در سالهای اخیر بوده اند. آنها تیمی با حرارت فراوان و روحیه بالا بوده و هوادارانشان نیز از نزدیک حمایتشان می کنند و همه می دانند که حضور در این استادیوم یک لحظه خاص برای من خواهد بود.

من هنوز تعداد زیادی از بازیکنان و افراد حاضر در آن باشگاه را می شناسم؛ اما من تنها روی تلاش برای کمک به بارسلونا متمرکزم و فکر می کنم بازی بسیار خوبی در انتظار ما خواهد بود.

زمانی که هدایت بیلبائو را بر عهده داشتم بازی برابر بارسا از هیجان و اهمیت زیادی برخوردار بود و همیشه همه علاقمند بودند در این دیدار به میدان بروند."