فرشید باقری بعد از استراحت در دیدار جام حذفی مقابل نساجی، یک بار دیگر به ترکیب استقلال برگشت. باقری در دربی به میدان رفت تا کمربند میانی استقلال مقابل یکی از قوی‌ترین خط حمله‌های لیگ محکم‌تر شود. باقری در این دو فصلی که به استقلال آمده، به خاطر این که در نقش سایه بازی می‌کند و عملکردش در زمین به چشم نمی‌آید، خیلی محبوب هواداران نیست. در آن سو سرور جپاروف با گل تماشایی که به تراکتورسازی زد و به خاطر عقبه فوتبالی‌اش، حمایت سکوها را دارد. هواداران استقلال امیدوار بودند در دربی هم مانند مسابقه قبل، جپاروف در زمین باشد و باقری روی نیمکت. ولی خلاف این اتفاق تکرار شد.
 
اما دلیل بازی کردن باقری در دربی چه بود؟ شفر در استقلال تاکتیک محبوب‌اش را پیدا کرده است. استقلال با شفر ۲-۴-۴ بازی می‌کند. در این سیستم، نیاز به یک هافبک کاملا دفاعی و یک هافبک وسط حس می‌شود. در بازی با نساجی که دیدار بی‌دردسری بود شفر به ابراهیمی اعتماد کرد که از پس کارهای دفاعی بربیاید و سرور هم تمرکزش روی پخش توپ باشد. ولی بازی پرسپولیس و رویایی با خط حمله پرسپولیس، مسابقه‌ای نبود که شفر با خیالت راحت حمله کند. سرمربی آلمانی از فرشید باقری که تخصص بیشتری در کارهای دفاعی دارد استفاده کرد. در کنار او هم به جای جپاروفِ فانتزی، از امید ابراهیمی قلدر استفاده کرد که هم در کارهای دفاعی بیشتر از جپاروف کمک می‌کند و هم در ارسال پاس تبحر دارد. بازی دادن به فرشید باقری در کنار امید ابراهیمی، یک سود دیگر هم داشت. امید قد بلندی ندارد و توان مقابله در نبردهای هوایی با منشا و علیپور را ندارد. ولی فرشید باقری ضربه سرهای اول را می‌زند.
 
توضیحات شفر را در این مورد می‌خوانید: «اگر سرور جپاروف به زمین می‌آمد، باید می‌گذاشتیم که امید ابراهیمی بیشتر کار دفاعی انجام بدهد، اما امید زمانی که می‌خواهیم کار هجومی کنیم، پاس بدهیم و حملات بیشتری داشته باشیم، به تیم کمک می‌کند. اگر جپاروف را به زمین می‌آوردیم این کار را نمی‌توانستیم با امید انجام بدهیم. دیدید که پرسپولیسی‌ها پاس‌های بلند می‌دادند و ما هافبکی می‌خواستیم که بتواند سر بزند و از فرشید باقری کنار امید ابراهیمی استفاده کردیم. با این حال دیدید که پرسپولیسی‌ها روی یکی از این پاس‌های بلند و ضربات سر پنالتی گرفتند. اگر جپاروف هم از اول بازی می‌کرد و می‌باختیم، شاید الان می‌گفتید چرا او از ابتدا بازی کرد».
 
چرا فرشید باقری در دربی بازی کرد؟
 
چرا فرشید باقری در دربی بازی کرد؟