، هفته اول بازی های لیگ برتر بانوان از امروز آغاز و تیم های حاضر در این رقابت ها به میدان رفتند و در این میان می توان تیم سپاهان اصفهان را ویژه ترین تیم حاضر در هفته اول این بازی ها بدانیم.

سپاهانی های تازه کار که اخیرا اعلام موجودیت کردند تا ماجرای عجیبی برای حضور در لیگ برتر داشتند. آنها که در ابتدا خیال تیم داری نداشتند در ابتدا تصمیم گرفتند به عنوان حامی تیم قهرمان یعنی آینده سازان میهن نجف آباد پا به میدان بگذارند اما پس از آنکه با مدیرعامل این تیم به توافق نرسیدند تصمیم گرفتند دست به تاسیس تیم فوتبال بانوان بزنند و بدین ترتیب برای اولین بار در لیگ برتر حضور پیدا کنند.

آنها در این راه از بسیاری از بازیکنان و مربیان تیم آینده سازان که حالا از وضعیت موجود در تیم ناراضی بودند نیز استفاده کردند و بدین ترتیب کادرفنی این تیم به همراه 20 بازیکن قرارداد خود را با سپاهانی ها منعقد کردند تا با پیراهن این تیم در رقابت های لیگ حضور پیدا کنند. البته تعدادی از بازیکنان تیم قهرمان نیز به تیم های دیگری از جمله ذوب آهن رفتند.

در این شرایط تیم آینده سازان نیز که خالی از بازیکن و مربی بود در اقدامی عجیب از حضور در لیگ اعلاک انصراف نکرد و موضع خود را شرکت در بازی ها دانست. موضعی که ماحصل آن عدم برگزاری اولین دیدار این تیم در هفته ابتدایی بازی ها برابر خیبر خرم آباد بود.

سپاهانی ها اما برحسب قرعه باید بازی اول خود را برابر تیم همشهری ذوب آهن به انجام می رساندند تا دربی اصفهان شروع خوبی باشد برای بازی های لیگ برتر و همین اتفاق هم افتاد. دو تیم زرد و سبزپوش برابر یکدیگر قرار گرفتند و در دیداری مهیج نتیجه ای پرگل را رقم زدند. سپاهانی ها در این بازی توانستند بردی شبرین با نتیجه 7 بر 3 به دست بیاورند تا اولین بازی خود را در دوران حیات با بهترین نتیجه ممکن به پایان برسانند.

10 گل دربی اصفهان، پیش درآمد لیگ مهیج (عکس)

این تیم که با به دست آوردن استخوان بندی و شاکله اصلی تیم قهرمان فصل قبل پا به رقابت های لیگ گذاشته است نشان داد به همراه تیم ها و مدعیانی از جمله شهرداری بم و شهرداری سیرجان می تواند مثلث قهرمانی بازی های لیگ را تشکیل دهد.

بهترین بازیکن فصل قبل رقابت های لیگ برتر یعنی فروغ موری در دربی اصفهان موفق شد هت تریک کند تا پایه گذار اصلی برد تیمش نام بگیرد. در این میان مریم رهیده 2 بار و افسانه اقبال نیز به همراه کاپیتان تیم سپاهان یعنی الهام فرهمند دیگر گل های زردپوشان را به ثمر رساندند. فرهمند که عنوان بهترین گلساز لیگ قبلی بانوان را به دست آورده بودند به همراه موری و زمرد سلیمانی از پایه های اصلی قهرمانی آینده سازان بودند که امسال با پیراهن سپاهان به میدان می روند.

10 گل دربی اصفهان، پیش درآمد لیگ مهیج (عکس)

به غیر از سپاهانی ها و دربی اصفهان، سه تیم دیگر نیز توانستند از بازی های هفته اول موفق بیرون بیایند. شهرداری بم توانست با 8 گل تیم پارس جنوبی جم را در هم بکوبد که در این میان گل های مهاجم تازه وارد این تیم جالب به نظر می رسید. زهرا قنبری که فصل قبل موفق شده بود عنوان خانم گلی رقابت های فوتبال بانوان را به نام خود بزند با 4 گلی که در اولین بازی تیم جدیدش به ثمر رساند برای تمام رقبای خود خط و نشان کشید.

10 گل دربی اصفهان، پیش درآمد لیگ مهیج (عکس)

شهرداری سیرجان دیگر ضلع مثلث قهرمانی است که اولین بازی خود را در اهواز و برابر استقلال خوزستان به انجام رساند و توانست با به ثمر رساندن 5 گل، یک پیروزی شیرین به دست بیاورد. راه یاب ملل سنندج با دو گل از سد نماینده شیراز گذشت و بازی تیم های پالایش گاز ایلام و آذرخش تهران نیز با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

با این حساب تنها دیدار باقی مانده از هفته اول بازی های لیگ برتر نیز بازی بین تیم های آینده سازان میهن نجف آباد و خیبر خرم آباد است که هنوز در رابطه با آن هیچ اظهارنظری نشده است. دیداری که با توجه به اوضاع تیم آینده سازان برگزاری آن ممکن به نظر نمی رسد مگر اینکه اتفاق دیگری برای قهرمان فصل قبل بیفتد.

عکس ها: آریا جعفری