، اگر در زمین فوتبال رسم بر این است که بازیکنان از یک ست خاص برای بازی استفاده کنند، این قانون در مورد مربیان وجود ندارد. اینکه سرمربی تیم بخواهد گرمکن منقش به لوگوی باشگاه را بپوشد یا با لباس رسمی کنار زمین حاضر شود، دست خودش است و چنین الزامی در هیچ قراردادی دیده نمی‌شود. مربی مختار است با هر نوع پوششی که دوست دارد (اعم از رسمی و غیررسمی) تیمش را رهبری کند اما دقیقاً سؤال همین‌جاست. اینکه چرا عده‌ای از مربیان با ست ورزشی کنار زمین دیده می‌شوند و عده‌ای هم لباس رسمی را ترجیح می‌دهند. شاید در ابتدا همه چیز ساده به نظر برسد اما بررسی‌ها نشان داده نحوه پوشش مربیان دلایل روانشناختی دارد. اینکه یک مربی به چه فرم لباسی برای دیده شدن کنار زمین علاقه‌مند است، از نظر روانشناسی به شخصیت او بستگی دارد.

مورینیو در جام اتحادیه

بیش از هر مربی دیگری به پوشیدن لباس‌های متفاوت علاقه نشان می‌دهد. شاید برای‌تان عادی باشد اما ژوزه مورینیو در هر مسابقه یا بهتر بگوییم هر تورنمنت تیپ خاص خود را می‌زند. این عکس مربوط به جام اتحادیه است که با یک کاپشن اسیدی، کاملاً او را در زمین از سایرین متمایز می‌کند. دلیل اصلی این تیپ او برای جام اتحادیه این است که او می‌خواهد چنین پیغامی را برساند که زیاد این جام را جدی نمی‌گیرد. برای همین رنگی را انتخاب کرده که جلب توجه کند.

مورینیو در لیگ قهرمانان

اما ژوزه در لیگ قهرمانان با تیپی کاملاً متفاوت حاضر می‌شود. او آنجا در نقش یک مربی خوش‌تیپ ظاهر می‌شود که با کت، شلوار، پیراهن و کفش سراسر مشکی کنار زمین می‌ایستد و تیمش را رهبری می‌کند. مورینیو چنین استایلی را فقط برای لیگ قهرمانان انتخاب کرده است.

بارانی مورد علاقه ونگر

اگر فکر می‌کنید نوع پوشش مورینیو برای هر تورنمنت در مورد دیگر مربیان هم باید صدق کند، سخت در اشتباه هستید. نمونه نقض استایل مورینیو، رقیبش آرسن ونگر است. کسی که بیش از دو دهه در لیگ برتر مربیگری کرده اما همه او را با بارانی معروفش می‌شناسند. برای ونگر فرقی نمی‌کند که تیمش چه برندی بپوشد، او منتظر شروع فصل سرماست تا با بارانی کنار زمین نمایان شود.

پپ بی‌توجه به لباس رسمی

زمانی که در بایرن‌مونیخ بود، شبیه یک معلم جغرافیا تیپ می‌زد. او با حضور در منچسترسیتی استایلش را عوض کرد. استایلی که معمولاً رسمی نیست. پپ ترجیح می‌دهد استایلی مشابه جوانان داشته باشد. او با پلیور یقه گرد و ژاکتی که به تن می‌کند، نشان می‌دهد زیاد اهل کت و شلوار پوشیدن نیست، هرچند کراوات را خیلی دوست دارد.

کونته متمایل به تیره

آنتونیو کونته سرمربی چلسی علاقه‌ای به پوشیدن پوشاک ورزشی ندارد و ست‌های باشگاه را فقط در تمرینات به تن می‌کند. او تصمیم گرفته اغلب با لباس رسمی حضور پیدا کند که رنگ‌بندی آن هم از پیش مشخص است. دن آنتونیو همیشه کت، شلوار و کراوات تیره می‌پوشد و پیراهنش هم سفید است تا نوع رنگ‌بندی‌‌اش تکمیل شود. در روزهای سرد زمستانی او یک پلیور به همین لباس‌ها اضافه می‌کند که از قضا آن هم مشکی است.

کلوپ و لباس باشگاه

یورگن کلوپ از جمله مربیانی است که هم به استفاده از البسه باشگاه تمایل داشته و هم در لباس رسمی دیده شده است. او اما در لیورپول بیش از آنکه با لباس رسمی در مسابقات حاضر شود، ترجیح می‌دهد البسه باشگاه که تولید آن متعلق به برند نیو بلنس است را به تن کند. مستر کلوپ با این کار قصد دارد ارتباط خودش با بازیکنان را در جریان مسابقه بیشتر کند.

هاجسون بدریخت در کاپشن

روی هاجسون هرقدر که در تیم ملی انگلیس با کت و شلوار شیک به نظر می‌رسید، بابت پوشش خود در تیم کریستال‌پالاس مورد انتقاد قرار گرفته است. او در اکثر مسابقات ترجیح می‌دهد به جای پوشیدن کت خود، کاپشن باشگاه را به تن کند تا استایلی شبیه پدربزرگ‌ها پیدا کند.

شکسپیر چاق

کریگ شکسپیر زمانی که دستیار کلودیو رانیری بود، گرمکن باشگاه را به تن داشت، زمانی هم که سرمربی تیم شد همین نوع پوشش را برگزید. شکسپیر با توجه به هیکلی که دارد بهترین انتخاب را انجام داد. او به هیچ‌ وجه در لباس رسمی شیک به نظر نمی‌رسد و مهم‌ترین دلیلش اضافه وزن و شکم برآمده اوست که نمی‌گذارد کت و شلوار بپوشد.

سیلوا شیک بدون کراوات

سرمربی پرتغالی واتفورد اکثر اوقات با تیپ رسمی کنار زمین حاضر می‌شود. موهای مشکی، ته ریش سفید، قد و قامت و هیکل قلمی‌‌اش این اجازه را به او می‌دهد در لباس رسمی خودنمایی کند. مارکو سیلوا اما وقتی کروات نمی‌زند، جذابیت بیشتری پیدا می‌کند.

منبع:خبرورزشی

مطلب فوق مربوط به سایر رسانه‌ها می‌باشد و خبرگزاری فارس صرفا آن را بازنشر کرده است.

بازگشت به صفحه نخست گروه فضای مجازی