قرار بود تمرین دیروز استقلال ساعت 11 صبح شروع شود اما شفر بازیکنان را به جلسه 40 دقیقه‌ای در رختکن فراخواند. بعد از آن هم 15 دقیقه با اعضای کادر جلسه گذاشت.

شفر: از مسئولیت فرار نکنید

در غیاب مترجم آلمانی شفر با تسلط نصف و نیمه به زبان انگلیسی صحبت می‌کند. دیروز مدیر رسانه‌ای باشگاه حرف‌های او را برای بازیکنان ترجمه کرد، البته مک‌درموت، سجاد شهباززاده و تا حدودی امید ابراهیمی نیازی به مترجم ندارند. شفر در جلسه فنی درباره عملکرد بازیکنان در تمرین، ارائه بازی هدف‌دار و دقت در پاسکاری صحبت و به استقلالی‌ها تأکید کرد دنبال دور کردن سریع و بدون هدف توپ از خود نباشند که این کار به منزله فرار از مسئولیت است.

غفوری: کار پرسپولیسی‌ها بود

با ورود بازیکنان به چمن از وریا غفوری سؤال می‌شد عکس تو در حال قلیان کشیدن چطور به بیرون درز کرده است و دفاع راست ملی‌پوش استقلال گفت: این کار، کار پرسپولیسی‌هاست که عکس مرا فتوشاپ کرده‌اند تا جوابی باشد برای فیلم قلیان کشیدن بازیکن خودشان. استقلالی‌ها به وریا می‌گفتند چرا عکس تو را فتوشاپ کردند، می‌توانستند این کار را با رحمتی، خسرو، ابراهیمی یا سجاد انجام دهند که او در جواب گفت فعلاً قرعه به اسم من درآمده است. قائدی دیروز هم اجازه شرکت در تمرین استقلال به دست نیاورد و باید دید شفر چه زمانی او را می‌بخشد.

بالاخره سجاد گل زد

قبل از شروع رسمی تمرین بازیکنان مشغول شوخی و تمرین اختیاری بودند. حسن بیت‌سعید و امید نورافکن دوست داشتند دروازه‌بانی کنند، شهباززاده و جابر انصاری هم به آنها گل می‌زدند و کلی سر به سر بیت‌سعید گذاشتند. صحبت از حضور هوادار در بازی استقلال و نساجی شد و بازیکنان پیش‌بینی می‌کردند بالای 10 هزار نفر به ورزشگاه می‌روند.

شفر پیگیر وضعیت چشمی

شفر در ادامه جلسات خصوصی با استقلالی‌ها دیروز با روزبه چشمی صحبت کرد. پیرمرد آلمانی ابتدا دو دستش را روی شانه‌های روزبه گذاشت و جویای احوال روحی و جسمی‌اش شد. سپس از کیفیت فنی این بازیکن تمجید کرد و از او خواست با روحیه به تمرین و بازی‌هایش ادامه بدهد و آینده‌اش را بسازد. با شدید شدن وزش باد برگ‌های درختان به سر و صورت حاضران در زمین می‌خورد، شفر سریع گرمکن به تن کرد تا سرما نخورد. نصرا... عبداللهی هم آرام روی نیمکت نشست و تمرین را دید و استقلالی‌ها از شیک بودن سرپرست تیم صحبت می‌کردند و می‌گفتند نشده ببینند عبداللهی یک پیراهن را دو مرتبه بپوشد.

سروصدای سرسام‌آور

از ساعت 12 ظهر سروصدای اتومبیل‌های حاضر در پیست اتومبیلرانی کل مجموعه آزادی را تحت ‌تأثیر قرار داد و بازیکنان هم از تحمل هر روزه صدای مهیب اتومبیل‌ها می‌نالیدند و می‌گفتند مگر این جماعت کار ندارند که هر روز از ظهر تا غروب می‌آیند مسابقه ماشین‌سواری می‌دهند؟‌! این‌ها از پول زیاد به این کارها افتاده‌اند.

دفاع سه نفره؟!

نیم‌ساعت بعد از شروع تمرین وینفرد شفر دوباره همه تیم را جمع و با آنها درباره تمرین صحبت کرد. به نظر بازیکنان هنوز نتوانسته‌اند برنامه‌های مورد نظر مربی آلمانی را درست اجرا کنند. در تمرین هجومی اسماعیلی، جپاروف، ابراهیمی و شجاعیان باید به شهباززاده اضافه می‌شدند. در بخش تمرینات دفاعی مجید حسینی یک گام عقب‌تر از پادوانی و چشمی قرار می‌گرفت و انگار شفر در حال آزمایش استفاده از 3 دفاع میانی و توانایی نفراتش برای این شیوه دفاعی بود.

قربانی نمی‌رسد

جابر انصاری در تمرینات پرفشار گروهی شرکت نکرد تا بعد از بهبودی کامل با نظر پزشک به تمرینات اضافه شود. علی قربانی با آتل بسته شده به دور مچ دست راست تمرین کرد و بعید به نظر می‌رسد در ترکیب اصلی استقلال مقابل نساجی به میدان برود. شفر صبح دیروز فیلم بازی نساجی و مس کرمان را گرفت تا بعد از ظهر در منزل تماشا کند و اگر لازم دانست امروز یا فردا جلسه آنالیز مجددی برای شاگردانش لحاظ کند.

استقلالی‌ها که دیروز در نوبت صبح تمرین کردند، امروز بعد از ظهر تمرین می‌کنند و فعلاً اعلام شده تا روز بازی با نساجی حتی 20 دقیقه ابتدایی تمرین این تیم را نمی‌توان تماشا کرد. تیم نساجی هم دیروز ساعت 13:30 در زمین شماره 2 تمرین ریکاوری‌اش را برگزار کرد.