احمد ابوبکر الکاف داور عمانی قضاوت بازی حساس برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا را به عهده دارد. او داوری 34 ساله است که از سال 2012 در لیست داوران بین المللی فیفا قرار گرفته است.


برترین داور عمان


احمدابوبکر الکاف یکی از بهترین داوران کشور عمان و یکی از موفق ترین داوران غرب آسیا به شمار می آید. او فینال فصل گذشته میان دو تیم چونبوک هیوندای موتورز و العین امارات را سوت زد که افتخاری خوب برای این داور نسبتا جوان عمانی به حساب می آید. او در سال 2015 فینال رقابت های جام جهانی زیر 20 سال را نیز قضاوت کرد و در همین سال از سویAFC مورد تقدیر قرار گرفت.


او امسال پنج بازی از رقابت های لیگ قهرمانان را نیز قضاوت کرده است که در میان آن ها دو بازی نمایندگان ایران نیز وجود دارد. او بازی استقلال تهران و السد قطر که با نتیجه صفر-صفر به پایان رسید. او همچنین بازی لخویای قطر را برابر استقلال خوزستان قضاوت کرد که این بازی با نتیجه دو بر یک به سود نماینده قطر به پایان رسید.

برترین داور عمان قاضی پرسپولیس و الهلال


در رده ملی نیز محمد ابوبکر الکاف بازی تیم ملی ایران برابر ازبکستان را در رقابت های مقدماتی جام جهانی سوت زد که این بازی با نتیجه دو برصفر به نفع ایران به پایان رسید. ابوبکر در سه فصل حضورش در لیگ قهرمانان آسیا در 16 بازی به عنوان داور وسط حضور داشته و 49 کارت زرد و دو کارت قرمز داده است. او در فصل 2017 لیگ قهرمانان نیز چهار بازی را سوت زده که و 14 کارت زرد از جیبش خارج کرده است.


ابوبکر الکاف در حالی بازی پرسپولیس و الهلال را قضاوت می کند که حامد المیاحی و ابوبکر سلیم هر دو از عمان کمک هایش هستند. لاو مینگ لئون از هنگ کنگ داور چهارم این مسابقه است.