هفته نهم رقابت های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ در قاره اروپا با برتری تیم های ملی سوئد و بلژیک ادامه یافت.

 در مهم ترین بازی در گروه هشتم، بلژیک که به عنوان اولین تیم اروپایی پیش از این صعود خود را قطعی کرده بود،  ۴ بر ۳ در خانه بوسنی و هرزگوین به برتری رسید.مونیر در دقیقه ۴، باتشوایی در دقیقه ۵۹، فرتونگن در دقیقه ۶۸ و کاراسکو در دقیقه ۸۴ برای بلژیک و مدونجانین در دقیقه ۳۰، ویسکا در دقیقه ۳۹ و دومیک در دقیقه ۸۲ برای بوسنی گل زدند. به این ترتیب با شکست بوسنی، صعود ایتالیا به عنوان یکی از ۸ تیم برتر دوم گروه ها به پلی آف قطعی شد.

در دیگر بازی این گروه، استونی در خانه جبل الطارق به برتری پرگل ۶ بر صفر رسید. به این ترتیب درجدول گروه هشتم، پس از بلژیک ۲۵ امتیازی و از پیش صعود کرده، بوسنی با ۱۴، یونان با ۱۳ و استونی با ۱۱ امتیاز شانس حضور در پلی آف را دارند.

 در گروه اول، سوئد ۸ بر صفر در خانه اش، لوکزامبورگ را خرد کرد.گرانکویست در دقایق۱۰ و ۶۷ (هر ۲ از روی نقطه پنالتی)، برگ در دقایق ۱۸ و ۳۷ ، ۵۴ و ۷۱، لوستیگ در دقیقه ۶۰ و تووین در دقیقه ۷۶ برای سوئد گل زدند. در جدول سوئد ۱۹ امتیازی موقتا بالاتر از فرانسه ۱۷ و هلند ۱۳ امتیازی صدرنشین شد.

 

 در تنها بازی گروه دوم، جزایرفارو با تساوی بدون گل در خانه اش مقابل لتونی، ۹ امتیازی شد و بدون امید صعود بالاتر از لتونی، تیم ۴ امتیازی رده پنجم در مکان چهارم گروه ایستاد.