تیم فوتبال پانیونیوس آتن که از سه سال گذشته به استفاده از بازیکنان ایرانی رو آورده است، امروز (پنجشنبه) 127 ساله شد. پانیونیوس به‌عنوان کهن‌ترین تیم فوتبال یونان محسوب می‌شود که حتی سابقه بیشتری نسبت به تیم‌های مطرح و پرطرفدار یونانی همانند المپیاکوس، آاِک، پاناتینایکوس و پائوک دارد.

پانیونیوس در سال 1890 میلادی تأسیس شد و حتی در میان تیم‌های لژیونرهای ایرانی حال حاضر فوتبال ایران در کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی کهن‌ترین تیم به شمار می‌شود.

تیم محبوب شهر آتن که جایگاه ویژه‌ای نزد اهالی فوتبال یونان دارد در فصول اخیر سوپرلیگ یونان تمایل به استفاده از بازیکنان ایرانی پیدا کرده است. این تیم ابتدا کریم انصاری‌فرد را از اوساسونای اسپانیا به خدمت گرفت و پس از درخشش این ملی‌پوش ایرانی، مسعود شجاعی را نیز جذب کرد تا به‌صورت همزمان دو بازیکن از کشورمان را در اختیار داشته باشد.

با فروش انصاری‌فرد به المپیاکوس، باشگاه پانیونیوس ضمن حفظ مسعود شجاعی، یک ملی‌پوش ایرانی را نیز به نام احسان حاج‌صفی استخدام کرد تا در فصل جاری سوپرلیگ یونان نیز همانند فصل قبل از دو بازیکن ایرانی در ترکیب اصلی خود بهره‌مند باشد.