شاگردان کارلوس کی روش در سئول به تساوی بدون گل با کره جنوبی رسیدند و علیرغم حفظ روند بدون باخت، نهمین کلین شیت در مرحله پایانی مقدماتی را نیز به ثبت رساندند. اما بررسی کارشناسان ورزش سه از عملکرد نفر به نفر یوزهای آسیا را باهم میخوانیم.


علیرضا بیرانوند 7 از 10

خط دفاعی توانمند تیم ملی اجازه نمیدهد بیرانوند آنچنان که باید و شاید به زحمت بیفتد اما بیرانوند هم در بزنگاه ها با عکس العمل های دیدنی، مانع از گشوده شدن دروازه می شود. او نهمین کلین شیت در مرحله پایانی مقدماتی آسیا را تجربه کرد اما در این بازی هم سیوی نداشت. البته مثل همیشه بیرانوند روی خروج ها خودی نشان داد . او گلرقابل اتکایی است و رقابت اش با نفرات بعدی باعث پیشرفت کادرگلری تیم ملی خواهد بود .

نفر به نفر با ملی‌پوشان ایران در بازی با کره

مرتضی پورعلی گنجی 7.5 از 10

دفاع وسط السد، همچون بازی های قبل به خوبی وظایف خود را انجام داد. 26 پاس و ثبت 61 درصد پاس صحیح در شرایطی که تیم ایران تحت فشار قرار داشت، به پور علی گنجی نمره مثبت می دهد. او 2 خطا هم انجام داد و باتوجه به وضعیت بازی، نفوذ به دروازه حریف هم نداشت، 2 بار پیروزی در دوئل های رودررو و 9 پاس بلند، خلاصه عملکرد پورعلی گنجی در این بازی بود. مرتضی بدون شک با این روند مهره اصلی خط دفاعی تبم ملی در روسیه خواهد بود.

نفر به نفر با ملی‌پوشان ایران در بازی با کره

محمد انصاری 7 از 10


انصاری در حضور بیش از 60 هزار کره ای، دومین بازی ملی خود را انجام داد و بدون اشتباه مهاجمان کره ای را کنترل کرد. دفاع وسط تیم پرسپولیس، در تیم ملی هم عملکرد خوبی از خود به جای گذاشت و درصد پاس صحیح بهتری از زوج خود در دفاع میانی داشت. مدافع خوش اخلاق فوتبال ایران، یک بار هم روی توپ های ایستگاهی صاحب موقعیت شد اما شوت او از بالای دروازه به بیرون رفت. انصاری 3 توپگیری هم در این مسابقه داشت.

نفر به نفر با ملی‌پوشان ایران در بازی با کره


رامین رضاییان 6 از 10

مدافع کناری تازه لژیونرشده فوتبال ایران، همچون گذشته در بازی دیروز هم مورد اقبال کارلوس کی روش قرار گرفت و در ترکیب اصلی بود. رضاییان با 61 لمس توپ، بیش از دیگر مدافعان صاحب توپ شد و 2 هم تکل زد. پاس های اشتباه رامین را میتوان بزرگترین نقص او در بازی با کره دانست اما با این شرایط، عملکرد رضاییان کاملا قابل قبول بود .

نفر به نفر با ملی‌پوشان ایران در بازی با کره

میلاد محمدی 8.5 از 10

دفاع چپ تیم احمدگروژنی این روزها در سمت چپ دفاع تیم ملی درخششی خیره کننده دارد. او بیش از تمام مدافعان در دوئل های یک در مقابل یک برنده شد و در نیمه زمین حریف هم بیش از نیمی از پاس هایش صحیح بود. محمدی با سرعت بالا و تکنیک خیره کننده شب بسیار خوبی را در سئول گذراند و حالا بیش از هر چپ پای دیگری شانس حضور در روسیه را دارد. او بهترین بازیکن تیم ملی در بازی با کره جنوبی بود.

نفر به نفر با ملی‌پوشان ایران در بازی با کره


سعید عزت اللهی 3.5 از 10

هافبک دفاعی خوش قد و قامت تیم ملی در اواسط نیمه دوم اشتباهی بچه گانه و غیرقابل قبول انجام داد و داور هم او را اخراج کرد و همین موضوع سبب شد تا عملکردش، ضعیف تر از دیگر بازی ها جلوه کند. عزت اللهیِ شوتزن امروز هم دو بار دروازه هیونگ مین را مورد هدف قرار داد اما هیچ یک در چارچوب نبود. او 2 مرتبه خطا کرد و 15 پاس اشتباه داد و در مجموع، روز خوبی را سپری نکرد تا پرونده مقدماتی جام جهانی برای او با تلخی به پایان برسد.

نفر به نفر با ملی‌پوشان ایران در بازی با کره


احسان حاج صفی 7 از 10

حاج صفی بار دیگر در خط میانی به کار گرفته شد و بار دیگر عملکردی کم نقص از خود ارائه کرد. ستاره تیم پانیونیوس، جنگنده و جسور در مقابل چشم بادامی ها بازی کرد و یک بار روی پای آن ها تکل زد. احسان 30 پاس داد که بیش از نیمی از آن ها صحیح بود. نکته ناامیدکننده برای حاج صفی، نداشتن حتی یک دریبل بود که البته باید توجه کرد که او در پست خودش بازی نمی کرد .

نفر به نفر با ملی‌پوشان ایران در بازی با کره


اشکان دژاگه 7 از 10

ستاره سال های اخیر فوتبال ایران همچنان جزو بازیکنان برتر تیم ملی است. او در بازی کره با وجود 67 دقیقه بازی، عملکردی موثر و بی نقص داشت و با 80 درصد پاس صحیح، کیفیت بالای خود را نشان داد. او 2 بار هم برای مهاجمان فرصت ساخت که البته تبدیل به گل نشد. اشکان دقیقه 67 جای خود را به طارمی داد. البته مشکل اشکان همچنان نفس تقسیم انرژی برای 90 دقیقه است که با حضور او در یک تیم باشگاهی رفع خواهد شد .

نفر به نفر با ملی‌پوشان ایران در بازی با کره


وحید امیری 7 از 10

امیری بازهم دونده و جنگجو ظاهر شد و باتوجه به عادت همیشگی، پرس را از جلو انجام داد که ماحصل آن 4 خطا در نیمه زمین حریف بود. او که 29 لمس توپ داشت، در 6 دوئل رودررو پیروز شد و 2 هم در تله آفساید گرفتار شد. نمایش او هم در این بازی قابل قبول بود. او در دقیقه 76 تعویض شد.امیری یکی از دونده ترین های تیم ملی و یکی از مهره های مهم کی روش در شکستن پرس از جلوی کره ای ها بود که آمادگی اش مایه امیدواری برانکو هم هست .

نفر به نفر با ملی‌پوشان ایران در بازی با کره

علیرضا جهانبخش 8 از 10


جهانبخش در دیدار مقابل کره از معدود بازیکنانی بود که موفق به دریبل زنی شد. او یک بار اقدام به این کار کرد و موفق هم بود. البته پیروزی در 60 درصد جنگ های یک در مقابل یک، نشان از تکنیک بالای علیرضا دارد. جهانبخش 5 توپگیری هم داشت اما درصد پاس صحیح کمتر از 50، جزو نقایص بازی جهانبخش بود که بدون شک در آینده ترمیم خواهد شد. این بازیکن تیم فوتبال آلکمار هلند همچنان روی نوار پیشرفت است .

نفر به نفر با ملی‌پوشان ایران در بازی با کره

رضا قوچان نژاد 6 از 10


ناجی ایران در مقدماتی 2014، با امید گلزنی به میدان آمد اما تنها 1 بار موفق به شوتزنی شد. گوچی با ثبت نزدیک به 90 درصد پاس صحیح روز خوبی را سپری کرد و در طول 55 دقیقه بازی، 2 توپگیری و 19 لمس توپ داشت.اگر تیم ایران ده نفره نمی شد و گوچی در زمین باقی می ماند شانس گل زنی هم داشت ، اما او مثل اغلب روزهایش در دوران اخیر تیم ملی بدشانس بود .

نفر به نفر با ملی‌پوشان ایران در بازی با کره

علی کریمی 5 از 10


علی کریمی پس از اخراج سعید عزت اللهی حدود 35 دقیقه فرصت بازی پیدا کرد اما آنچنان که باید و شاید عملکرد درخشانی نداشت. 12 پاس که تنها 4 تایشان صحیح بود، نشان از کم دقتی این بازیکن خوش آتیه دارد. البته کریمی در بیش از نیمی از دوئل ها پیروز شد و 5 بازپس گیری توپ ها داشت اما از هافبکی مثل او، انتظار ها بیش از این است.

نفر به نفر با ملی‌پوشان ایران در بازی با کره

مهدی طارمی 5 از 10


طارمی 26 دقیقه فرصت حضور در میدان پیدا کرد اما موقعیت گلی برای او ساخته نشد. در دقایقی که طارمی به میدان آمد، شاگردان کی روش در لاک دفاعی فرو رفته بودند که این موضوع ناشی از حملات، که ای ها بود. طارمی 71 درصد پاس صحیح داشت و 1 خطا هم انجام داد.

نفر به نفر با ملی‌پوشان ایران در بازی با کره


روزبه چشمی 5 از 10


هافبک دفاعی استقلال در 15 دقیقه پایانی برای کنترل بازی و کاهش فشار از روی تیم به زمین آمد. چشمی 1 توپگیری داشت و 2 بار ضربات کره ای ها را دفع کرد و همین تعداد خطا کرد. چشمی 2 پاس داد که هردوی آن ها صحیح بود اما مهم تر از همه این که چشمی پس از مدت ها در آوردگاه بزرگ به میدان رفت و این موضوع، انگیزه اش را برای حضور در جام جهانی افزایش خواهد داد. به خصوص که در این پست احتمال جابه جایی های بزرگ هست .

نفر به نفر با ملی‌پوشان ایران در بازی با کره