در جریان دیدار فینال وزن 74 کیلوگرم مسابقات جهانی کشتی آزاد، جردن باروز دارنده 3 مدال طلای جهان و یک طلای المپیک با برتری 9 بر 6 مقابل ختیک تسابولوف روس چهارمین طلای جهان را مقتدرانه از آن خود کرد.
باروز در دور نخست رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان مقابل علی شعبانف از بلاروس 7 بر 5 پیروز شد.

وی سپس سوسوکه تاکاتانی نایب قهرمان جهان از ژاپن را 12 بر 2 شکست داد و در یک چهارم نهایی نیز مقابل زلیم‌خان خاجیف از فرانسه که پیش از آن موفق شده بود پیمان یاراحمدی از ایران را شکست دهد 13 بر 2 پیروز شد.

باروز در نیمه نهایی نیز موفق شد بکزاد عبدالرحمانف ازبک و دارنده مدال برنز جهان و طلای آسیا را 6 بر 5 از پیش رو بردارد و راهی فینال شود.
مدال‌های برنز این وزن نیز به علی شعبان‌اف بلاروس و سونر دمیرتاش ترک رسید.

در وزن 65 کیلوگرم نیز مدال طلا به زورابی یاکو بیشویلی گرج رسید که در فینال 3 بر یک ماگومد مراد گاژیف لهستانی را شکست داد.
مدال‌های برنز این وزن نیز به آلجاندرو توبیر کوبایی و آلن گوگایف روس رسید.
در فینال وزن 70 کیلوگرم نیز فرانک چامیزو از ایتالیا موفق شد جیمز گرین آمریکایی را 8 بر صفر ببرد و به مدال طلا برسد. مدال‌های برنز نیز به تاناتاروف قزاق و یوهی فوجینامی از ژاپن که مصطفی حسین‌خانی را برده بود، رسید.

در فینال وزن 97 کیلوگرم عبدالرشید سعدالله‌یف ملقب به تانک روس و دارنده 2 مدال طلای جهان و یک طلای المپیک مقابل کایل اسنایدر آمریکایی و دارنده مدال‌های طلای المپیک و جهان در یک کشتی زیبا و نفس‌گیر با نتیجه 6 بر 5 شکست خورد.
مدال‌های برنز این وزن نیز به گیورگی کتویف ارمنی و اصلانبک آلباروف آذری رسید.
4 آزادکار ایران در روز دوم با شکست مقابل رقبا حذف شدند. در روز نخست نیز تنها حسن یزدانی به مدال طلا رسید.
روسیه هم در کشتی فرنگی و هم در آزاد به مدال طلا نرسید.