به گزارش پارس ، به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، ترزا می، وزیر کشور انگلیس برای حفاظت از شفافیت در سیستم عدالت کیفری مداخله کرد. وی معتقد است که به غیر از شرایط کاملا غیرعادی نباید هیچ فردی به صورت مخفیانه محکوم شود. در جایی که مظنونین دستگیر شده و محکوم نشده اند اگر به نفع عموم باشد نام آنها اعلام می شود.

برایان لوسان، قاضی دادگاه استیناف انگلیس و ولز اعلام کرد، به جز شرایط استثنایی، اسامی یا جزئیات هویت مظنونین یا بازداشت شدگان نباید در اختیار رسانه ها یا عموم قرار بگیرد.

اما وزیر کشور انگلیس در نامه ای به سران سیاست گذاری پلیس اعلام کرد، اگرچه توصیه های لرد لویسون، قاضی دادگاه استیناف در گزارش وی اعلام شده اما آنها بخشی از توصیه های حقیقی وی نبوده اند.

به دنبال گزارش قاضی دادگاه استیناف انگلیس، پلیس این کشور نیز شروع به تهیه رهنمون های ملی خودش کرده و اعلام کرد، نام بازداشت شدگان باید مخفی بماند.

یکی از نظرسنجی های صورت گرفته توسط روزنامه دیلی میل نشان می دهد که از هر ۴۳ مامور پلیس در انگلیس و ولز ۱۴ تن از آنها نام مظنونین را حتی پس از محکوم شدنشان مخفی نگه می دارند.

نامه وزیر کشور انگلیس برای الکس مارشال، مدیرعامل دانشکده افسری که ماموران پلیس را آموزش داده و چارچوب های سیاست گزاری ها را تهیه می کند، فرستاده شد.

وی از این دانشکده خواست تا قوانین جدیدی برای رسیدگی به پرونده های مظنونین جنایی تدوین کند. پیشتر کانون رئیس پلیس ها مسئولیت این اقدام را برعهده داشت.

وزیر کشور انگلیس در این نامه نوشت: من این نامه را می نویسم چرا که درباره رویکردهای متفاوت ماموران پلیس در خصوص مخفی نگه داشتن نام بازداشت شدگان و محکوم شدگان نگرانم. من نگرانم که امتناع برخی از ماموران پلیس در خصوص بازگو کردن نام مظنونینی که محکوم شده اند شفافیت سیستم عدالت کیفری را تحت الشعاع قرار دهد و این خطر وجود دارد که شاهدان عینی و دیگر قربانیان جرائم کیفری پا پیش نگذارند. من به شدت معتقدم که به غیر از شرایط کاملا غیرعادی نباید هیچ فردی به صورت مخفیانه محکوم شود. می دانم شرایطی نیز وجود دارد که افشای نام مظنونین به نفع عموم است. دوست دارم تا شما بر روی قوانین جدیدی کار کنید که این مساله را شفاف سازی کند.

فرمانده سابق پلیس مرکزی انگلیس گفت، افشای نام مظنونین به نفع دادگستری است چرا که نتایج این اطلاعیه ها احتمالا به کشف شواهد واقعی کمک می کند.