به گزارش پارس ، به نقل ازمهر، یکی از مشکلاتی که همواره پیش روی فدراسیون چوگان ایران وجود داشته این بوده که تیم ملی کشورمان در رویدادهای مهم بین المللی حضور ندارد. این در شرایطی است که چوگان ورزش اصیل ایرانیان بوده و بر احیای آن نیز تاکیدهای فراوانی صورت گرفته است با این حال شرایط خاصی که برای این بازی وجود دارد و تامین اسب و زمین وسیع برای برگزاری بازی آن کار را برای فدراسیون دشوارتر کرده است.

این موضوع البته از سال ها قبل وجود داشته و در مقاطعی که بازیهای تدارکارتی بین تیم های ایرانی با برخی کشورها صورت گرفته، رییس فدراسیون چوگان با اسب های شخصی که در اختیار دارد این مشکل را به طور موقت رفع کرده است. از قرار معلوم ایلخانی زاده، رییس این فدراسیون شخصا حدود یکصد اسب شخصی در اختیار دارد که رقم قابل توجهی محسوب می شود. اما جالب تر این که خود فدراسیون چوگان ایران در حال حاضر دارای سه راس اسب است که حتی برای یک بازی معمولی چوگان هم کفایت نمی کند.

دبیر فدراسیون چوگان در خصوص این که این فدراسیون در برگزاری مسابقات چه کار خواهد کرد به حضور برخی افراد شخصی در رقابتهای مختلف اشاره می کند و می گوید: به هرحال برخی افراد هستند که از اسب های شخصی استفاده می کنند و در رقابت های مختلف تیم ها و ارگان های هستند که مشکلات را حل می کنند چرا که باشگاه ها دارای اسب های شخصی هستند و در این زمینه فدراسیون وارد عمل نمی شود که به مشکل برخورد کنیم.

اما رقم اسب های شخصی که در برخی مسابقات مورد استفاده قرار می گیرند هم در نوع خود قابل توجه است. حجت الله دهخدایی در این باره توضیح می دهد: قیمت اسب ها متفاوت است. شاید در برخی موارد از اسب های ارزان قیمت نیز استفاده شود که قیمت آنها حدود ۱۵ میلیون تومان است. ولی اسب های زیادی هستند که ۳۰۰ میلیون قیمت گذاری شده اند و در مسابقات مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. البته گاهی هم شاهد حضور اسبی در رقابتی بوده ایم که یک میلیارد تومان قیمت دارند.

فدراسیون چوگان برای برگزاری مسابقات ملی چه خواهد کرد؟ این پرسشی است که دبیر فدراسیون در پاسخ به آن گفته است: برای هر بازی چهار اسب لازم داریم. با این حال اگر بخواهیم چهار مسابقه متوالی را برگزار کنیم به مشکل برمی خوریم چرا که اسب ها نیاز به استراحت و ریکاوری دارند. در شرایط عادی برای هر تیم ۱۸ اسب نیاز است تا یک تیم چهار نفره بتواند چهار چوکه بازی برگزار کند و تا حالا هم با اسب های شخصی برخی کارها را پیش برده ایم ولی بزرگترین مشکل ما در رویدادهای بین المللی و بازی با تیم های خارجی همین کمبود اسب است و امیدوارم در آینده این مشکل رفع شود.