پپ گواردیولا سرمربی تیم فوتبال منچسترسیتی با انتقاد از شرایط حاکم بر بازار خرید و فروش تابستانی افزود: متاسفانه شرایط ناپایداری در بازار خرید و فروش تابستانی حاکم شده است و همین موضوع باعث شده است تا تعادل بازار بطور کلی برهم خورد.
 
وی گفت: باشگاه منچسترسیتی برای تقویت خطوط دفاعی رقمی معادل 136 میلیون و 100 هزار یورو برای در اختیار گرفتن مندی، واکر و دانیلو هزینه کرده است. این رقم بسیار زیادی است و نباید در فصل آینده با چنین شرایطی پیش رفت و به این اندازه هزینه کرد. هم اکنون چند بازیکن هستند که تاریخ قراردادشان رو به اتمام است و این در حالیست که با توجه به ترکیب تیم نیازی به حضور هافبک جدید در تیم نیست و نباید مسئولان تیم به دنبال در اختیار گرفتن هافبک‌های متعدد باشند.
 
گواردیولا افزود: جای خالی یک مهاجم جوان قدرتمند در تیم منچسترسیتی بخوبی احساس می‌شود و مسئولان تیم باید هرچه سریعتر درباره در اختیار گرفتن بازیکنی با این شرایط اقدام کنند. به هزینه هنگفتی که مسئولان باشگاه برای در اختیار گرفتن واکر و مندی کردند انتقاد دارم. زمانیکه سرمربی بارسلونا بودم برای خریداری آلوز هزینه زیادی کردم. ولی واقعیت این است که هزینه خریداری آلوز هنگفت نبود. زیرا آلوز بهترین بهترین هافبکی حاضر در تاریخ بارسلونا بود و عملکرد خارق العاده‌ای در تیم داشت. این شرایط در منچسترسیتی هم وجود دارد.