در فصل گذشته کشورمان در لیگ های دسته اول انگلیس،لیگ برتر روسیه،بوندس لیگا ی دو،سوپر لیگ یونان و لیگ هلند،نماینده داشت اما در فصل جدید تعداد لژیورهای ایرانی شاغل در اروپا افزایش یافته و ما فصل آینده علاوه بر لیگ های فوق–البته منهای انگلیس در لیگ های ترکیه،دسته اول نروژ و کرواسی هم لژیونر خواهیم داشت.لژیورهای ایرانی

سایت « سونسکا فنز» سوئد، در گزارشی تحت به معرفی 15 لژیونر فوتبال کشورمان که در لیگ های اروپایی و آمریکایی بازی می کنند، پرداخت.

در گزارش این سایت آمده است:تعداد لژیورهای ایرانی در خارج از کشور به تازگی افزایش یافته است و دنبال کردن همه آنها دشواراست. در زیر فهرستی از بازیکنانی که باید آنها را زیر نظر داشت،ارائه می شود.

معرفی 15 لژیونر فوتبال کشورمان در لیگ های اروپایی و آمریکایی

سردار آزمون، 22 ساله - روبین کازان روسیه:هیجان انگیز ترین بازیکن ایران. ستاره خط حمله ایران در تیم ملی بسیار درخشان بوده است و 19 گل در 26 بازی به ثمر رسانده که بسیاری از آنها بسیار مهم بوده اند.

سردار اکنون فصل پنجم خود را در روسیه سپری می کند. شایعه شده است که باشگاهی مانند لاتزیو تمایل دارد آزمون را به خدمت بگیرد، اما با تمام قضاوت ها او تا جام جهانی 2018 در روسیه باقی خواهد ماند.

او اگر بتواند باشگاه مناسبی با مربی مناسب برای سبک بازی خود پیدا کند، پتانسیل تبدیل شدن به یک ستاره بزرگ واقعی را دارد.

سعید عزت اللهی، 20 ساله - روستوف روسیه:هافبک دفاعی با استعداد که به حرف دوستش سردار گوش داد و به روسیه نقل مکان کرد. زمان زیادی در تیم باشگاهی اش بازی نمی کند اما با این وجود در تیم ملی بازیکن ثابت است. کی روش اعتماد زیادی به عزت اللهی دارد، که وقتی در تیم ملی جای خالی جواد نکونام را پر کرد واقعا خوب عمل کرده است. با این حال، او نیاز دارد زمان بیشتری در سطح باشگاه بازی کند و احتمال انتقال قرضی او وجود دارد.

میلاد محمدی، 23 ساله ، احمد گروزنی (ترک گروزنی سابق) روسیه، او در دوران حرفه ای خود پیشرفت زیادی کرده و احسان حاج صفی را در تیم ملی به عنوان دفاع چپ پشت سر گذاشته است.

حضور در روسیه او را به بازیکن خوبی تبدیل کرد و در تمام سطوح پیشرفت کرده است. اکنون در باشگاه و تیم ملی بازیکن ثابت است. یکی از بازیکنان هیجان انگیز ایران که دارای برادر دوقلو است که او هم فوتبال بازی می کند، اما در تیم ملی بازی نمی کند.

علیرضا حقیقی، 29 ساله اسکیلستونا ، سوئد:حقیقی می خواهد بعد از مدت طولانی غیبت در تیم ملی به خاطر مصدومیت و نداشتن باشگاه، به تیم ملی کشورش بازگردد. او پس از یک دوره ناموفق در پرتغال، سوئد واسکیلستونا را انتخاب کرد. اکنون چهار مسابقه برای این تیم انجام داده و دوباره برای تیم ملی انتخاب شده است. او پتانسیل لازم برای بازی در باشگاه بزرگتر را دارد، اما باید آن را در عمل نشان دهد.

علیرضا جهانبخش 24 ساله - آزد آلکمار، هلند:زمانی که نایمخن جهانبخش را از داماش خرید ، او به عنوان یک بازیکن 19 ساله به اردیویزه (لیگ هلند ) نقل مکان کرد. پس از دو فصل موفق ، چندین باشگاه بزرگ خواهان بال راست ایران بودند که امتیازات زیادی را برای نایمخن کسب کرد که قرعه به نام آلکمار افتاد. در آنجا، جهانبخش گام دیگری در دوران حرفه ای خود برداشت و فصل گذشته 11 گل به ثمر رساند. هواداران بسیاری در هلند و ایران او را بخاطر تلاش و نگرش حرفه ای اش تمجید می کنند. انتظار می رود او فصل خوبی در آلکمار سپری کند و فصل آینده باشگاه بزرگتری باشد.

رضا قوچان نژاد، 29 ساله هیرنفین، هلند:با به ثمر رساندن 19گل ، بهترین فصل خود در اردویزه را تجربه کرد و سومین گلزن برتر لیگ شد.

هنگامی که تیمش 4-3 برابر پی اس وی شکست خورد، او اولین ایرانی شد که در اروپا هت تریک کرده است. با وجود این گلزنی، رضا در تیم ملی بازیکن ثابت نیست و همچنین ممکن است هیرنفین را به مقصد باشگاهی بهتر ترک کند.

کریم انصاری فرد، 27 ساله - تیم المپیاکوس، یونان:پس از درخشش در پانیونیوس، به باشگاه بزرگ و اکثرا قهرمان یونان یعنی المپیاکوس نقل مکان کرد. این مهاجم رقابت سختی در تیمی دارد که در سال جاری در لیگ قهرمانان حضور دارد. کریم به تیم ملی بازگشته است و درهای لیگ یونان را برای دیگر ایرانیان باز کرده است. او با وجود این سن هنوز هم می تواند رشد کند.

مسعود شجاعی، 33 ساله، پانیونیوس یونان:9 سال است که در خارج بازی می کند و از با تجربه ترین بازیکنان تیم ملی است. او شش سال در اسپانیا با اوساسونا و لاس پالماس بازی کرد و پس از آن تصمیم گرفت برای مدت دو سال، در لیگ های عربی بازی کند. وقتی همه فکر کردند (و می خواستند) مسعود تیم ملی را ترک کنند، او به طور شگفت انگیزی به پانونیوس یونان رفت و به سرعت به یکی از مهمترین بازیکنان این تیم تبدیل شد. او یکی از عوامل مهم باشگاه در راه یابی به لیگ اروپا بود.

احسان حاج صفی، 27 ساله ، پانیو نیوس یونان:احسان با امضای قرارداد دو ساله ای با باشگاه پانیونیوس در تابستان 2017 ،سومین بازیکن ایرانی این تیم شد . حاج صفی از 17 سالگی در سپاهان بود و آینده ای درخشان برای او پیش بینی می شد، اما این اتفاق نیفتاده ، هرچند او از بازیکنان مهم تیم ملی بوده است.

او در تیم ملی از دفاع چپ به خط هافبک منتقل شده و به حدی در نقش جدیدش موفق بوده که در ترکیب اصلی جای گرفته است. او پای چپ قوی دارد و به بازیکن مهم پانیونیوس تبدیل خواهد شد.

رامین رضاییان، 27 ساله ، اوستنده بلژیک:بازیکن محبوب هواداران در باشگاه سابقش (پرسپولیس) بود. رضاییان دوست دارد به بیرون برود، در رسانه های اجتماعی بسیار فعال است. اما در زمین فوتبال، منتقدان خود را ساکت کرده است. این مدافع راست اکنون در ترکیب اصلی تیم ملی جای دارد و در هر مسابقه دو برابر دیگران می دود.

پای راست باور نکردنی دارد و اغلب در گلزنی دیده می شود. رفتن به بلژیک برای بسیاری غافلگیر کننده بود، اما او می خواهد جای خود را در تیم ملی تثبیت کند. رضاییان می داند که اگر منحنی رشدش در سال های اخیر ادامه پیدا کند یکی از بازیکنان تیم ملی خواهد بود.

کاوه رضایی، 25 ساله،شارلوای بلژیک:او در تمام سطوح تیم ملی بازی کرده است. هنگامی که ایران در جام جهاتی زیر 17 سال بازی کرد، نشان داد که به عنوان یک بازیکن 17 ساله یک استعداد عالی خواهد بود. او با زدن هفت گل در 28 بازی، استقلال را ترک کرد. به طور جدی می خواهد به تیم ملی برود. کی روش رضایی را زیر نظر دارد، اما در حال حاضر چندین مهاجم جلوتر از او وجود دارند. انتقال به اروپا همچنان نشان دهنده اشتیاق او برای پیشرفت است، که برای کی روش بسیار ارزشمند است. رضایی اگر فصل خوبی در لیگ بلژیک داشته باشد به تیم ملی بازخواهد گشت.

سوشا مکانی،30 ساله،استرومسگودست نروژ:سال 2016 انتقال غافلگیرانه ای از پرسپولیس به تیم میوندالن در لیگ دسته دوم نروژ،داشت.

این تیم در آستانه صعود به دسته اول بود اما در پلی آف شکست خورد. با این وجود استرومگودست به طور قرضی مکانی را به خدمت گرفت تا او بازی در لیگ دسته بالاتر را تجربه کند. اما مکانی تصمیم گرفت که برای تمرین به ایران سفر کند و در نتیجه جایگاه خود به عنوان گلر اصلی را از دست داد. قرارداد قرضی او ماه آگوست به پایان می رسد و مشخص نیست که آیا مکانی در نروژ باقی خواهد ماند یا نه.سوشا برای حضور در تیم ملی در جام جهانی نیاز به بازی بیشتر دارد.

در ادامه این گزارش اشاره ای هم به نام های کریمی،عابدزاده و بیت آشور شده است:

علی کریمی، 24 ساله – لوکوموتیو زاگرب کرواسی:شروع به ورود به تیم ملی کرده است، از ابتدا در برابر ازبکستان بازی کرد.

دانیل داوری، 29 ساله ،دیسبورگ آلمان، دروازه بانی که در سال 2014 به تیم ملی پیوست.

امیرعابدزاده، 24 ساله، ماریتیمو پرتغال:دروازه بان دیگری در اروپا است که در پرتغال روی نیمکت ذخیره ها می نشیند.

استیونبیت آشور، 30 ساله، تورنتو، کانادا (MLS)