جوانگرایی یکی از شعارها و اهداف همیشگی مربیان در فوتبال ایران بود و علیرضا منصوریان نیز از این قاعده مستثنی نیست. منصوریان در نیم فصل دوم لیگ شانزدهم به جوانان استقلال اعتماد کرد و در پیش فصل لیگ هفدهم بازیکنان جوان سهم پر رنگی در سبد خریدهای او داشتند. خریدهای جوان استقلال را در ادامه بررسی می کنیم:

آرمین سهرابیان: مدافع چپ و مرکزی پیشین سپاهان بعد از جدایی از این تیم به استقلال پیوست. این مدافع جوان لیگ شانزدهم بیش از 20 بازی برای سپاهان انجام داد و یکی از جوانان با تجربه استقلال در مرکز و قلب دفاع است.


علیرضا منصوریان برای ترمیم سمت چپ خط دفاعی استقلال سهرابیان را که سابقه حضور در تیم های ملی پایه را دارد به جمع بازیکنان استقلال اضافه کرد. این بازیکن جوان در لیگ شانزدهم با حضور ویسی در سپاهان فرصت زیادی برای حضور در مسابقات پیدا کرد اما با توجه به ترافیک در سمت چپ دفاع استقلال، کار سختی برای رسیدن به ترکیب این تیم دارد.


‎مهدی قائدی: ستاره 19 ساله فصل گذشته تیم ایرانجوان بوشهر در پایان فصل مورد توجه تیم های پرشماری در لیگ برتر قرار گرفت و در نهایت این آبی پوشان پایتخت بودند که توانستند این بازیکن آینده دار را جذب تیم خود کنند. هافبک - مهاجم جدید استقلالی ها از تکنیک فوق العاده ای برخوردار است و خیلی ها امید به درخشش این بازیکن فانتزی و ریزنقش با پیراهن تیم استقلال دارند. اولین حضور قائدی در ترکیب استقلال در دیدار برابر استقلال خوزستان رخ داد و این بازیکن خیلی زود تبدیل به یکی از بازیکنان محبوب هواداران شد. قائدی یکی از گران ترین بازیکنان جوان لیگ است و برای نشان دادن ارزش های خود در ترکیب آبی ها با توجه به سن و سال کم، کار دشواری دارد.

دهه هفتادی‌های استقلال را بشناسید


‎فردین نجفی: نجفی 20 ساله است و در پست مهاجم بازی می کند. این بازیکن در تیم امیدهای استقلال بازوبند کاپیتانی را بر بازو داشت و علیرضا منصوریان حساب ویژه ای رو او باز کرده است. نجفی در بازی های پیش فصل برای استقلالی ها در پست های زیادی به میدان رفت و سرمربی آبی ها حتی در غیاب هافبک دفاعی خود از این بازیکن در مرکز زمین نیز بازی گرفت. سبک بازی و جنگدنگی نجفی باعث شده تا منصوریان حساب ویژه ای روی او باز کند و همواره به استفاده از این بازیکن در طول فصل تاکید کرده است.


‎ حسین حیدری: حسین حیدری بازیکن فصل گذشته مس ویژن در لیگ جوانان با عقد قرارداد 5 ساله استقلالی شد. این بازیکن در پست هافبک پشت مهاجم به میدان می رود و در میان سهمیه زیر 21 سال آبی پوشان قرار دارد. حیدری از جمله بازیکنان جوان استقلال است که کم نام و نشان تر از دیگر بازیکنان است. این بازیکن جوان با حضور در تمرینات استقلال در لیگ شانزدهم خود را به منصوریان شناساند اما به نظر می رسد در لیگ هفدهم باید منتظر حضور این بازیکن در تیم امیدهای استقلال بود.

دهه هفتادی‌های استقلال را بشناسید


‎ محمد جواد محمدی: محمدی در پست وینگر چپ بازی می کند و یکی از ستاره های تیم هف سمنان بود. این بازیکن فصل گذشته 5 گل زده و 8 پاس گل برای هم تیمی هایش ارسال کرد تا با کارنامه ای موفق و به عنوان سهمیه زیر 23 سال به استقلال اضافه شد. محمدی مانند مهدی قائدی توسط منصوریان برای حضور در تیم اصلی خریداری شد اما با حضور بازیکنانی مانند بیت سعید، حیدری و انصاری برای حضور در ترکیب اولیه کار دشواری دارد. همچنین این بازیکن 22 ساله است و تنها تا پایان فصل بازیکن سهمیه زیر 23 سال محسوب می شود؛ به همین دلیل محمدی کمتر از سایر بازیکنان برای پیدا کردن جایگاه اصلی در ترکیب آبی ها فرصت دارد.

استقلال همچنین بازیکنانی نظیر علی اکبر نجفی و شیخ الاسلامی را به تیم خود اضافه کرد اما این بازیکنان مانند سجاد آقایی با شروع لیگ در تمرینات تیم منصوریان حضور ندارند. سینا خادم پور دیگر بازیکن جوان استقلال است که بعد از کش و قوس های فراوان به عنوان بازیکن قرضی به نفت تهران بازگشت.


در میان بازیکنان تازه وارد استقلال قائدی و سهرابیان بیش از دیگران برای حضور در ترکیب اصلی شانس دارند و البته فردین نجفی نیز با نمایش خود در تمرینات یکی از بازیکنان مورد علاقه منصوریان محسوب می شود که احتمالا در چند دیدار برای آبی ها به میدان خواهد رفت.


علیرضا منصوریان در لیگ هفدهم برای استفاده از این بازیکنان جوان البته کار سختی دارد. سرمربی استقلال در فصل جاری ستاره های بزرگ زیادی جذب کرده و البته هواداران دیگر خیلی به او برای آزمون و خطا با جوانان فرصت نخواهند داد. به همین دلیل استفاده از جوانان در ترکیب استقلال مطمئنا با جدیت کمتری نسبت به فصل گذشته ادامه پیدا خواهد کرد.