به گزارش پارس ، به نقل از ایسنا؛ ایران در شرایطی به عنوان تیم آخر، رقابت های خود را در تورنمنت چهار جانبه روسیه به پایان رساند که به نظر می رسد در فرصت باقی مانده تا مسابقات جام جهانی کره جنوبی باید تلاش کند تا به جز بازی قابل قبول، به نتیجه ای ایده آل هم برسد. این تیم پیش از این هم با عملکردی که در مسابقات جام جهانی کوچک پرتغال داشته، ثابت کرده است می تواند مقابل بزرگان دنیا حرفی برای گفتن داشته باشد اما رسیدن به چنین نقطه ای نیاز به پیروزی دارد، چیزی که به نظر می رسد نقطه ضعف اصلی تیم ملی فوتسال بانوان ایران است.

تیم ملی فوتسال بانوان ایران که برای دومین بار بود در این تورنمنت حضور داشت، سال گذشته هم با دو شکست و یک تساوی البته با تفاضل گل بهتر نسبت به مجارستان رتبه سوم را به خود اختصاص داده بود. این درشرایطی است که در دوره قبل تیم پرتغال در این رقابت ها حضور داشت و قهرمان شد. روسیه هم به مقام دوم رسیده بود و مجارستان در رتبه چهارم قرار داشت.

هر چند ایران در این مسابقات بر روی کاغذ نتیجه مطلوبی را کسب نکرد اما شهرزاد مظفر، سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان ایران معتقد است که تیمش برای کسب نتیجه به این رقابت ها نرفته است بلکه این تورنمنت، مسابقاتی دوستانه برای آمادگی هر چه بیشتر بازیکنان پیش از مسابقات آسیایی کره جنوبی است. البته او هم معتقد است که ضعف اصلی ایران این است که نمیتواند از موقعیت های خود استفاده کند که دلیل این موضوع بی تجربگی شاگردانش است.

مظفر حتی تاکید دارد که از علی رغم شکست تیمش، از بازیکنان خود رضایت دارد چون این تیم نسبت به گذشته تفاوت های چشم گیری داشته و دیگر مقابل حریفان قدرتمندی همچون روسیه به شکل دفاعی ظاهر نمی شود. او می گوید که ترکیب حال حاضر تیم ایران می تواند در مسابقات آسیایی نتیجه بگیرد.

همچنین فریده شجاعی، نایب رییس بانوان فدراسیون فوتبال هم پیش از این عنوان کرده بود: " بیشتر از اینکه به فکر کسب نتیجه در این تورنمنت بین المللی باشیم، هدفمان کسب تجربه بیشتر و آمادگی بالا برای حضور در مسابقات کره جنوبی است. اما اگر در این تورنمنت عنوان خوبی هم کسب کنیم بد نیست چرا که معتقدم به روحیه بازیکنان کمک کرده و اعتماد به نفسشان را بالا می برد. "

وی تیم ملی فوتسال بانوان ایران را یک پای ثابت این تورنمنت بین المللی توصیف کرده و با بیان این که روسیه حساب جداگانه ای بر روی ایران باز کرده است، گفته بود: این بهترین زمان ممکن است تا کادر فنی تیم ملی به مشکلات فنی بازیکنان و نقاط ضعف و قوت تیم پی می برند و ایران با آمادگی کامل در مسابقات داخل سالن آسیای کره جنوبی شرکت کند.

به گزارش ایسنا، ناکامی ایران در تورنمنت روسیه از یک سو نشان می دهد که این تیم هنوز هم در برابر حریفان قدرتمند بی تجربه است، چون علی رغم بازی قابل دفاع و رضایت بخش (به گفته سرمربی تیم ملی) ، هنوز هم نمی تواند نتیجه را به نفع خود رقم بزند و این بزرگترین ضعف این تیم است. درست است که روسیه یک تورنمنت دوستانه برای ایران محسوب می شد اما اگر قرار باشد که در مسابقات رسمی ایران خوب بازی کند، اما نتیجه ای نگیرد نمی توان از این تیم با لبخند و احساس رضایت دفاع کرد. به نظر می رسد که در فرصت باقی مانده تا مسابقات آسیایی کُره مسوولان فدراسیون و کادرفنی باید زمینه ای را فراهم کنند تا ملی پوشان با تجربه ای بیشتر در تیرماه به این مسابقات اعزام شوند.

حالا که فرصت حضور به بانوان ملی پوش فوتبال و فوتسال در میادین بین المللی به وجود آمده و حتی سابقه فوتسال نسبت به فوتبال در کشورهای آسیایی فاصله چندانی با عمر فوتسال بانوان ایران ندارد، باید شرایطی فراهم شود که دیگر این تیم در مسابقات رسمی آزمون و خطا را تجربه نکند بلکه در کنار بازی خوب، نتیجه ای قابل قبول هم بگیرد تا به عنوان یکی از تیم های قدرتمند در قاره کهن شناخته شود.