سید رضا افتخاری در مورد آخرین وضعیت تیم فوتبال استقلال در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فکر می‌کنم وضع استقلال خیلی خوب است چون در بازی با استقلال‌خوزستان تمام کارشناس‌های داوری تاکید کردند که داور پنالتی استقلال را نگرفت. بعد از این اتفاق شرایط تیمی ما عوض شد اما در نیمه دوم استقلال خیلی خوب بازی کرد. بدشانسی آوردیم که نتوانستیم گل بزنیم ولی روز به روز شرایط استقلال بهتر می‌شود. مصدومان ما برگردند تیم ما کامل می‌شود و الان خوشبختانه منصوریان در این روزها تمرین‌های خوبی را انجام می‌دهد تا نقاط ضعف تیم برطرف شود. تیم ما نیاز به چند بازی دارد تا بچه‌ها با هم هماهنگ شوند. در این مدت این فرصت وجود نداشت. من بازی با صنعت نفت آبادان را باتوجه به محرومانی که داشتیم اصلا جزء بازی‌های استقلال حساب نمی‌کنم. 

 وی افزود: ما تیم را برای قهرمانی بسته‌ایم ولی لیگ فراز و نشیب دارد و همه تیم‌ها ممکن است ببازند یا ببرند. این برای همه تیم‌ها است و فقط مختص به استقلال نیست. لیگ 30 بازی دارد و تیم‌ها می‌برند و می‌بازند. مگر فصل قبل همین تیم‌های بزرگ بازی‌هایشان را واگذار نکردند. مگر الان سپاهان و تراکتورسازی شکست نخورده‌اند. چون تیم ما تغییرات زیاد داشته و بازیکنان جدید زیادی گرفتیم احتیاج به زمان داریم تا بازیکنان جا بیفتند و هماهنگ شوند. به نظر من از نیمه دوم بازی با استقلال‌خوزستان تیم ما شرایط خودش را پیدا کرد. سرمربی تیم بازیکنان خو را پیدا کرده است و الان راحت می‌تواند تیم را کوچ کند. ما از این هفته فکر می‌کنم شرایطمان خیلی بهتر از قبل می‌شود. 

 افتخاری درباره اینکه گفته می‌شود مگویان به فیفا شکایت کرده هم خاطر نشان کرد: فکر نمی‌کنم مگویان شکایت کرده باشد. من با مدیربرنامه مگویان صحبت کردم، ما یک نامه به وی دادیم و او را به عنوان بازیکن آزاد معرفی کردیم و خواستیم تیمش را انتخاب کند. اگر او تیمش را انتخاب کرد که منتقل می‌شود و می‌رود ولی اگر تیمی پیدا نکرد باید با ما بر سر مبلغ قرارداد فصل جدیدش توافق کند. ما هیچ بازیکنی را رها نمی‌کنیم و تکلیفش را روشن می‌کنیم، اگر طلبکار باشد پولش را می‌دهیم و اگر بدهکار باشد باید پولش را پس بدهد و برود. هیچ بازیکنی را پا در هوا نگه نمی‌داریم چون نه به نفع باشگاه است و نه به نفع بازیکن. اگر قراردادی بستیم باید پایبند به قراردادمان باشیم و به تعهدمان عمل کنیم. 

وی در واکنش به این پرسش که تصمیم‌تان در مورد قرارداد بازیکنان داخلی چیست، تصریح کرد: در مورد بازیکنان داخلی داریم به توافق‌های خوبی می‌رسیم و من دو جلسه با نمایندگان محترم مجلس داشتم. دیروز هم با رئیس محترم کمیسیون بودجه مجلس جلسه داشتم. در این جلسه در مورد مشکلاتی که در مورد حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا وجود داشت کاملا صحبت کردم. 

وی درباره اینکه آیا لیست هزینه‌های باشگاه را برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا به فدراسیون فوتبال داده‌اید، اعلام کرد: هزینه‌های ما و پرسپولیس تقریبا یکی بوده و برای هر بازی حدودا 500 میلیون تومان هزینه‌مان شده است. شرایط ما قطعا از این هفته عوض می‌شود. به دنبال این هستیم پیش قرارداد بازیکنان، کادرفنی و کل کسانی که از باشگاه طلبکار هستند را به صورت تدریجی پرداخت کنیم تا بار باشگاه را سبک کنیم. بدهی‌ها متاسفانه از گذشته به ما به ارث رسیده و همان موقع باید تکلیف آن را روشن می‌کردند و نمی‌گذاشتند کار به اینجا بکشد. ما باید آن را حل کنیم.

 افتخاری درباره شرایط اسپانسر این باشگاه هم تصریح کرد: در حال مذاکره هستیم و ان‎شاءالله حلش می‌کنیم. به توافق‌هایی رسیدیم ولی هنوز نهایی نشده است چون باید کارهایی صورت بگیرد. اسپانسر باید اول قرارداد فصل گذشته‌اش را با ما تسویه کند و فصل جدید را با آن شروع کنیم. اگر اسپانسر بتواند قرارداد فصل گذشته را تسویه کند برای فصل جدید با آنها ادامه می‌دهیم. 

 در همین راستا وی درمورد اینکه آیا برهم خوردن دربی آلمان روی شرایط کار اسپانسر تاثیر داشته، عنوان کرد: هیچ تاثیری نداشته است. در آن بازی ما مقصر نبودیم و اعلام کردیم که بازی می‌کنیم و به هر دلیلی بازی لغو شد ما اعلام آمادگی‌مان را کرده بودیم. لغو شدن دربی آلمان هیچ ارتباطی به باشگاه ما ندارد و این مسائلی بوده که بین خودشان و صداوسیما رخ داده است. ما الان جلساتی که با هیات مدیره داشته‌ایم در مورد این موضوع صحبت کرده‌ایم. 

 افتخاری درباره غیبت قریب در جلسات هیئت مدیره هم تاکید کرد: وی دو جلسه در جلسات هیئت مدیره نبوده و امیدوارم در جلسه سوم شرکت کند. به هر حال بهتر است از خودش سوال بپرسید. وی به من حرفی نزده است. هیئت مدیره مصمم است باتوجه به نتایج خوبی که علیرضا منصوریان در فصل گذشته گرفته از او حمایت کند. منصوریان با قدرت کارش را ادامه می‌دهد و ما از او حمایت می‌کنیم. هواداران اصلا نگران نباشند چون ما کارمان را بلدیم ولی خیلی چیزها را نمی‌توانیم بگوییم. اجازه بدهند کارمان را انجام بدهیم مطمئنم این استقلالی که ما بسته‌ایم از این هفته نتایج خوبش آغاز می‌شود.