در ادامه مسابقات 4 وزن دوم رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان که از ساعت 10 صبح امروز به وقت محلی در شهر تامپره فنلاند آغاز شده است، امین کاویانی نژاد در 66 و آرمان علیزاده عبدولی در 84 کیلوگرم فینالیست شدند. امین میرزازاده در وزن 120 کیلوگرم نیز در دیدار رده بندی برای کسب مدال برنز مبارزه خواهد کرد.

روز گذشته نیز تیم ملی کشورمان در 4 وزن اول موفق به کسب 2 مدال طلا توسط پویا دادمرز و کرامت عبدولی در اوزان 50 و 60 کیلوگرم شده بود. محمد شُربی نیازی در 74 کیلوگرم هفتم و محمدامین نوروزی در 96 کیلوگرم هشتم شده بودند که ایران در پایان 4 وزن اول صاحب 27 امتیاز شده بود.

با این تفاسیر ایران در بدترین شرایط یعنی در صورت شکست هر 3 کشتی گیرمان در فینال و رده بندی صاحب 24 امتیاز می شود که با احتساب هفتمی رضایی در 55 کیلوگرم و 4 امتیاز این کشتی گیر ایران 28 امتیازی می شود که با 27 امتیاز روز نخست ایران 55 امتیازی خواهد شد.

تیم روسیه نیز در صورت پیروزی تمام کشتی گیرانش در مسابقات فینال و رده بندی، 34 امتیاز کسب خواهد کرد که با 21 امتیاز روز گذشته شان، 55 امتیازی می شود، اما چون روز گذشته ایران 2 مدال طلا گرفته است و روس ها طلایی نداشتند، با وجود برابر شدن امتیازات با توجه به مدال طلای بیشتر، ایران قهرمان خواهد شد. روس ها امروز تنها یک فینالیست در وزن 84 کیلوگرم دارند که باید با آرمان علیزاده مسابقه بدهد.

با این شرایط کشتی فرنگی جوانان کشورمان در آستانه کسب نتیجه ای تاریخی قرار می گیرد که در صورت قهرمانی در جهان برای نخستین بار این اتفاق رخ خواهد داد.