در حالی که نیمار 8 ماه پیش قراردادش با بارسلونا را تمدید کرده بود و کسی تصور نمی کرد در این تابستان او به تیمی دیگر برود، در نهایت این اتفاق رخ داد و نیمار با انتقالی 222 میلیون یورویی راهی پی اس جی شد تا گران ترین بازیکن دنیا لقب بگیرد.

پدر نیمار: پسرم دوست نداشت جانشین مسی باشد

پدر نیمار در همین رابطه به کوپه گفت: « این تصمیم شخصی پسرم بود. او حالا در تیمی است که دوست داشت حضور داشته باشد. البته نیمار در بارسا هیچ مشکلی نداشت و راحت بود ولی توصیه دوستانش را گوش کرد و در نهایت تصمیم به جدایی گرفت. حالا او در مسیر دیگری است و فکر می کنم شجاعت بسیار بالایی برای این تصمیم به خرج داد.

پس از بازگشت از سفر تبایغاتی چین بود که به من اطلاع داد قصد دارد به پیشنهاد پی اس جی پاسخ مثبت بدهد و همان جا به مدیران بارسا اطلاع دادیم. به پی اس جی هم گفتیم که تنها راه جدا کردن نیمار از بارسلونا، پرداخت رقم فسخ قرارداد اوست.

معتقدم تصمیم بسیار سختی بود. برای من هم جابه جایی دشوار بود ولی خودم را جای پسرم گذاشتم. در ابتدا کاملا مخالف بودم ولی به تدریج و پس از مذاکره با مدیران بارسا رفتارهایی را دیدم که نظر خودم هم عوض شد و از آن پس تلاش بیشتری کردم تا پسرم از بارسلونا جدا شود. در واقع من از ابتدا مخالف بودم ولی سپس نظرم تغییر کرد.»

پدر نیمار: پسرم دوست نداشت جانشین مسی باشد

« واضح است که در بارسلونا یک نفر اول وجود دارد و آن هم مسی است. نیمار را جانشین او در آینده می دانستند ولی پسرم نمی خواست جانشین مسی باشد.

او البته در بارسلونا جایگاه خاصی داشت ولی دوست داشت به تیمی برود که رهبر شماره یکش باشد. با وجود مسی در بارسا این ممکن نبود. پسرم علاقه زیادی به مسی دارد و همه ما احترام خاصی نیز برایش قائل هستیم. می دانیم که او چه جایگاهی در فوتبال دنیا دارد. فکر می کنم دیگر نه برای نیمار و نه برای مسی حضور همزمان در بارسا مناسب نبود و باید مسیر این دو جدا می شد.»

خودداری بارسا از پرداخت کمیسیون 26 میلیون یورویی بابت تمدید قراردا سال گذشته :« بله ولی کاری از دست من ساخته نیست. ما قراردادی داریم و همه چیز در آن نوشته شده است. در حال حاضر زمان مناسبی برای واکنش به این موضوع نیست ولی من اقدامات قانونی بر علیه بارسلونا انجام خواهم داد تا حقم را بگیرم. در این مدت رفتارهای عجیبی از سوی مدیران بارسلونا دیدم که برایم باورنکردنی بود.»