هادی عقیلی که این روزها در کلاس‌های مربیگری حضور دارد، در گفت‌وگویی در مورد مسائل مختلف به اظهارنظر پرداخته است که مشروح این گفت‌وگو در زیر می‌آید:

این روزها یکی از حاضران در کلاس‌های مربیگری هستی ...

بله. من در کلاس‌های مربیگری درجه B آسیا حضور دارم و در آینده هم در کلاس‌های درجه A شرکت خواهم کرد.

دوری از دنیای بازیگری برای تو سخت نیست؟

خداحافظی از فوتبال برای هیچ بازیکنی آسان نیست، ولی به‌هر حال باید یاد بگیرم که با شرایط کنار بیایم. امسال هم پیشنهاد داشتم که بازی کنم، اما تصمیم به خداحافظی گرفتم. حتی خیلی‌ها به من گفتند که عجله کردم، ولی تصمیم خودم را گرفته بودم و خیلی هم روی آن جدی بودم.

از اینکه بازی خداحافظی نداشتی ناراحت نیستی؟

در دنیای فوتبال اکثر بازیکنان بازی خداحافظی انجام نمی‌دهند و معمولاً در یک بازی تصمیم به خداحافظی می‌گیرند. به‌عنوان مثال دیوید بکهام هم بازی خداحافظی نداشت و در جریان یک بازی رسمی از فوتبال خداحافظی کرد. همین امسال هم چند بازیکن ایرانی اعلام خداحافظی کردند. اصولاً ترتیب دادن بازی خداحافظی چندان مرسوم نیست. من دوست داشتم در یک بازی رسمی در لیگ ایران و آسیا خداحافظی کنم، اما متأسفانه نشد.

به نظر تو سپاهان امسال می تواند مدعی قهرمانی باشد؟

من قرعه خوبی برای سپاهان برداشته‌ام. این تیم در بازی اول میزبان بود و در بازی آخر هم میزبان خواهد بود. سپاهان می‌تواند با اضافه شدن چند بازیکن دیگر به شرایط بهتری برسد و امسال یکی از مدعیان اصلی قهرمانی محسوب می‌شود.

شانس اول قهرمانی را به کدام تیم می دهی؟

به نظر من پرسپولیس شانس اول قهرمانی است، چون آنها در کادرفنی و بازیکنان ثبات داشته‌اند و امسال هم می‌توانند شانس اول لقب بگیرند. البته استقلال هم خوب یارگیری کرده است و در هر پست بازیکنان بسیار خوبی دارد. کار تراکتورسازی هم امسال سخت است، چون در جذب بازیکن مشکل داشت. به نظر من سپاهان، استقلال و پرسپولیس مدعیان اصلی قهرمانی هستند.

ظاهراً از مشکلات بازیکنان در فوتبال ایران حرف زده بودی و گفته بودی که با آنها مثل برده رفتار می‌شود ...

بله همین‌طور است. شما می‌بینید که وقتی یک بازیکنی می‌خواهد از یک باشگاهی جدا شود باید مبلغ سنگینی را بدهد. جالب اینجاست وقتی یک بازیکن از لیست یک باشگاه کنار گذاشته می‌شود باز هم باید پول بدهد و این در حالی است که باشگاه او را کنار گذاشته است. شما می‌بینید که صف بازیکنان در کمیته انضباطی همیشه طولانی است و باشگاه ها بدون ذخیره و بیلان مالی با بازیکنان قراداد می‌بندند. امیدوارم این شرایط در فوتبال ایران پایان بپذیرد.