امید نورافکن در مراسم برترین فوتبالیست‌های ایران در سال گذشته به عنوان پدیده لیگ شانزدهم انتخاب شد.

او از این بابت خیلی خوشحال بود و این اتفاق را سرآغازی برای رسیدن به کفش طلای بهترین بازیکن ایران در سال‌های بعد می‌دانست. با او درباره محرومیتش، پدیده شدن در لیگ، بازی نکردن در آبادان و تیم ملی حرف زدیم که او نیز پاسخگوی سؤالات خبرورزشی بود.

*تمرین بودی؟

بله، می‌خواهم بروم بخوابم. این مراسم انتخاب بهترین‌ها خوابم را به هم ریخت. قرار بود ساعت 8 شب شروع و 10 تمام شود ولی من 2:30 بامداد رسیدم خانه. برای تمرین دیروز صبح خیلی کم خوابیدم.

* ارزشش را که داشت؟

البته، خیلی از این بابت خوشحالم و این جایزه را از حمایت‌های هواداران استقلال و کادر فنی تیم دارم.

* در آن لحظه چه حسی داشتی؟

اینکه نماینده 30 میلیون استقلالی در ایران و جهان بودم حس وصف نشدنی داشتم. خیلی خوشحال بودم که زحماتم در فصل گذشته ثمر داده است.

* برنامه بعدی‌ات چیست؟

هدف‌گذاری کرده‌ام تا بتوانم در این سطح باقی بمانم و در آینده جایزه بهترین بازیکن لیگ را بگیرم تا این افتخار نیز نصیب استقلال شود. البته شاید رسیدن به این خواسته تا حدی سخت و زود باشد ولی من از همین امروز تلاشم را شروع کرده‌ام.

* انتظار داشتی این جایزه را ببری؟

جا دارد از علی‌آقا تشکر کنم که به من دور داد تا در لیگی به این بزرگی عرض اندام کنم و خودم را نشان بدهم. خدا را هم شکر می‌کنم و البته از مربیان و اصحاب رسانه که به من رأی دادند هم ممنونم.

* از انتخاب ابراهیمی هم خوشحال شدی؟

صددرصد! امید فرمانده خط هافبک استقلال است. شک ندارم او می‌توانست بهترین بازیکن لیگ هم بشود.

* کار خاصی کردی و تمرین ویژه‌ای داشتی؟

خودم که مربی بدنساز شخصی دارم ولی مک‌درموت که قبلاً هم در تیم ملی کار کرده خیلی به تمرینات روز مسلط است و الان بهترین تمرینات را برای ما در نظر گرفته است. هرقدر بدنم آماده‌تر باشد در زمین هم بهتر بازی می‌کنم. سالم زندگی کردن هم در این رابطه شرط اصلی بود.

* می‌دانی کی‌روش طرفدار پدیده‌ها و جوانان است، به تیم ملی فکر می‌کنی؟

هر روز به این مسئله فکر می‌کنم و از خدا می‌خواهم کمکم کند تا بتوانم به تیم ملی برسم. اخلاق کی‌روش را هم می‌شناسم و آرزو می‌کنم بازی‌های مرا هم ببیند.

* در آبادان و کنار زمین چه حالی داشتید؟

من لب خط رفتم تا با بازیکنان گرم کنم. دوست داشتم خبر برسد که محرومیت‌مان لغو شده برای همین یک گوش‌مان به دهان عمو نصی (سرپرست استقلال) بود و یک چشم‌مان به ناظر بازی که ممکن است حکم تازه‌ای برسد. خلاصه که حس و حال بدی بود.

* هوا هم ظاهراً گرم بود؟

خیلی گرم بود. باور کردنی نیست. البته بدتر این بود که وقتی بازی شروع شد و ما بالا رفتیم و روی سکو نشستیم با هر اتفاقی بطری و سنگ می‌خوردیم. صنعت نفت حمله می‌کرد، ما سنگ می‌خوردیم. توپ از کنار دروازه ما بیرون می‌رفت ما بطری می‌خوردیم. به تیر خورد فحش می‌خوردیم. گل خوردیم سنگ می‌خوردیم. خلاصه تا آخر بازی سرمان گرم بود.

* منصوریان در این چند روز خیلی از شما دفاع کرد. هم در آبادان تهدید کرد بازی نمی‌کند هم دوباره یک‌شنبه شب خبری رسید که قرار است بدون شما با استقلال خوزستان بازی نکنند. این رفتار مربی‌ات را چطور ارزیابی می‌کنی؟

من نمی‌توانم درباره بازی کردن یا نکردن تیم حرف بزنم چون تصمیم‌گیرنده نیستم. اگر هم به اردوی تیم امید نرفتیم با دستور و رأی باشگاه بود. ما بازیکن باشگاه هستیم. ولی این نوع حمایت علی‌آقا که پشت بازیکنش در‌می‌آید را خیلی دوست دارم. علی‌آقا مَرده... مَرد. مربی بامعرفتی است و من به شخصه خیلی دوستش دارم و برایش هر کاری می‌کنم.

* چه شد که در آبادان باختید؟ مگر این همه بازیکن با خودتان به آنجا نبرده بودید؟

بیت سعید و داریوش شجاعیان که برای اولین بار برای استقلال بازی می‌کردند. سجاد که مدتی کنار تیم نبود. عظیم گوگ که اولین بازی‌‌اش در لیگ برتر محسوب می‌شد. چشمی هم که یک سال و نیم بازی نمی‌کرد. تنها پژمان منتظری بود که تا حدودی با جو استقلال آشنایی داشت. شک ندارم در بازی‌های بعد که هم ما محرومیت‌مان بخشیده می‌شود و هم بازیکنان تازه‌وارد با جو بیشتر اخت می‌شوند استقلال به هیچ تیمی رحم نمی‌کند.

* اما باز هم مثل پارسال لیگ را بد شروع کردید؟

شاید این اتفاق دو، سه هفته طول بکشد ولی قول می‌دهم درست می‌شود. هواداران باید شرایط تیم را درک کنند.

* بازی با استقلال خوزستان را چطور ارزیابی می‌کنی؟

استقلال در همه بازی‌ها محکوم به برد است و این بازی هم مانند سایر بازی‌هاست. ما در تهران و در آزادی باید هر سه امتیاز را بگیریم تا از کورس عقب نمانیم.