مهرداد خانبان در مورد مشکلات تیم نفت تهران، اظهار داشت: مشکلات تیم نفت تهران از حدود 18 ماه پیش شروع شد به طوری که وزارت نفت تصمیم گرفت تیم را به بخش خصوصی واگذار کند و پس از این اتفاق شرکت های مختلفی برای خرید این تیم اقدام کردند اما در نهایت تیم به یک شرکت واگذار شد. بخش خصوصی قرار بود 16 میلیارد تومان بابت خرید تیم پرداخت کند. تیم نفت تیمی است که توانسته در لیگ قهرمانان آسیا تا مرحله یک چهارم نهایی صعود کند. قرار بود مالکان باشگاه یک میلیارد تومان به صورت چک تضمین شده به وزارت نفت پرداخت کنند و مابقی مبلغ را به طلبکاران باشگاه از جمله مربیان و کادر فنی پرداخت کنند اما تاکنون این اتفاق رخ نداده است.

او در ادامه گفت: مسئولان باشگاه قرار بود بدهی‌ها را پرداخت کنند اما نه تنها این کار را نکردند بلکه بدهی‌های دیگری را هم به وجود آوردند ما هم اینجا آمدیم با تیمی که زیرمجموعه رضایت نفت بوده و قرار بوده بدهی‌ها را پرداخت کند صحبت کنیم که موضوع را به خریدار جدید ارجاع دادند. خریدار جدید هم تعهدات را بر عهده نمی‌گیرد.اصلا پولی نیست که بخواهند بدهی های باشگاه را پرداخت کنند.

خانبان افزود: متأسفانه بازیکنان نفت تهران به جای اینکه با فراغت بال و با آسودگی خاطر تمرین کنند هر روز باید به دنبال مطالبات خود باشند. حتماً باید نهادهای بین‌المللی ورود کنند تا ما بخواهیم حرکتی انجام دهیم.آنقدر به مبحث مطالبات رسیدگی نکردند که بالاخره این پرونده ها انباشته شد و حالا پای کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز به این موضوع باز شده و بدون شک سر همین  موضوع نصف تیم های کشورمان به دلیل بدهی از گردونه مسابقات لیگ برتر فوتبال حذف می شوند. ما یک تصمیم محکم و قطعی از سمت مهدی تاج و سازمان لیگ فوتبال می خواهیم که مشکلات ما را هر چه سریعتر برطرف کنند تا نهادهای بین المللی مجبور به دخالت در این قضیه نباشند. بچه‌ها با گرفتن یک وکیل در حال ارجاع پرونده به کنفدراسیون فوتبال آسیا هستند که حقشان را بگیرند. سؤال ما این است که چرا وقتی لیگ برتر توان  16 تیمی بودن را ندارد باید این همه تیم در لیگ داشته باشیم. کیفیت را  فدای کمیت کردیم زیرا فوتبال باشگاهی ما از لحاظ سازماندهی و مدیریت یک فوتبال ور شکسته است. به طوری که هر سال این موضوع وخیم تر از گذشته می شود و به یک تصمیم جمعی و قاطع نیازمند است.

وی در پایان تصریح کرد:  حدود 90 درصد ازقراردادم را از تیم نفت تهران طلب دارم اما واقعا بچه هایی هستند که حتی یک ریال هم از این باشگاه دریافت نکرده اند. قراردادم 120 میلیون تومان است اما من نگران خودم نیستم چرا که برخی افراد تیم مانند تدارکات که قرارداد 10، 15 میلیونی دارند به دنبال دریافت حق و حقوق هستند اما متاسفانه تاکنون نتوانسته اند پولی را دریافت کنند.حتی سوپر مارکت و یخ فروش هم از باشگاه طلبکارند و امروز برای اعتراض آمده بودند. آیا با این وضعیت کنفدراسیون فوتبال آسیا به ما نمی‌خندد که باشگاه های ما نمی توانند چنین مبالغ ناچیزی را پرداخت کنند.