برگزاری دربی 85 بین دو تیم پرسپولیس و استقلال این روزها به سرفصل اخبار اکثر رسانه ها تبدیل شده و هر روز اخبار متفاوتی در مورد برگزاری یا عدم برگزاری این دیدار شنیده می شود؛ دیداری که برای برگزاری آن دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، سازمان لیگ و اسپانسر برگزاری این دیدار باید با یکدیگر به توافق برسند.

سعید فتاحی مسئول مسابقات سازمان لیگ ساعتی پیش از لغو دربی 85 به دلیل انصراف اسپانسر خبر داد، در شرایطی که اسپانسر برگزاری این دیدار چنین خبری را تکذیب می کند.

از همین رو با سعید فتاحی در این خصوص هم صحبت شدیم. فتاحی که به نظر می رسد از آشفتگی‌‌ها و عدم هماهنگی که در برگزاری این دیدار ایجاد شده به شدت ناراحت و عصبانی است، به "ورزش سه" گفت: ما کل برنامه های لیگ را برای انجام این بازی به احترام هواداران دو تیم بزرگ ایران تغییر دادیم ولی وقتی خودشان نمی توانند بازی را برگزار کنند، این موضوع دیگر به ما ارتباطی پیدا نمی کند.  

فتاحی در پاسخ به این سوال که چرا در مصاحبه های خود گفته اسپانسر این دیدار انصراف خود را از برگزاری دربی آلمان اعلام کرده، در شرایطی که اسپانسر این موضوع را نمی پذیرد، می گوید: اسپانسر وقتی فهمیده صدا و سیما این بازی را پخش نمی کند و سودی برایش ندارد، کنار کشیده است.

فتاحی ادامه می دهد: وضعیت همه ی تیم‌های به هم ریخته؛ ما باید در برنامه ریزی های خود منافع کل تیم های لیگ را مورد توجه قرار دهیم. ما این همه تلاش می کنیم که بازی ها به موقع و سروقت برگزار شود ولی این اتفاقات همه چیز را به هم می ریزد. پرسپولیس خودش ملی پوش دارد و در صورتی که بازی به تعویق بیافتد باید در 31 روز 8 بازی انجام دهد. اگر بازیکن آنها مصدوم شود نماینده ایران در آسیا است و فوتبال ایران ضربه می خورد.

فتاحی در ادامه و با گله از اسپانسر این بازی اظهار داشت: طرف حساب ما باشگاه است و به اسپانسر کاری نداریم. دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به ما نامه زدند که بین روزهای 22 تا 27 تیرماه یک بازی دوستانه را برگزار می کنند و فدراسیون آلمان هم در این خصوص به ما نامه زد و ما هم موافقت خود را با تاریخ 25 ام اعلام کردیم ولی اسپانسر برنامه را تغییر داد و گفت چون نمی توانم برنامه هایم را اجرا کنم، 25 ام زود است و 31 ام باید بازی برگزار شود. 

وی ادامه می‌دهد: ما که اسپانسر را کاری نداریم ولی مدیرعامل پرسپولیس با ما تماس گرفت و دیروز با آنها جلسه داشتیم و قرار شد که ما تاریخ دو بازی نفت در مقابل سپیدرود و پرسپولیس در مقابل فولادخوزستان را روز یکشنبه 8 مرداد برگزار کنیم و سوپرکاپ هم روز چهارم مردادماه برگزار شود تا پرسپولیس و استقلال هم بتوانند از این بازی درآمد داشته باشند ولی اسپانسر خودش نتوانسته این بازی را برنامه ریزی کند و حالا هم ما مسابقات را طبق برنامه برگزار می کنیم و اگر هر تیمی حضور نداشته باشد، بازی 3-0 می شود.