جیانی اینفانتینو رییس فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) در گفت و گو با پایگاه خبری سوئیسی (THE LOCAL) افزود: کنفدراسیون های فوتبال عربستان سعودی، یمن، موریتانی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر خواستار بازنگری در میزبانی جام جهانی فوتبال 2022قطر شدند.
وی گفت: این کشورها بر اساس ماده 85 اساسنامه فیفا درباره لغو برگزاری جام در شرایط غیرقابل قبول، این درخواست را از فیفا داشتند.
جیانی اینفانتینو افزود: این 6 کشور عربی پیشنهاد دیگری را برای اعضای فیفا مطرح خواهند کرد تا موافقت آن ها را برای لغو میزبانی قطر کسب کنند.
رییس فیفا در ادامه اضافه کرد که کشورهایی که این در خواست را از فیفا داشتند نسبت به وجود خطرات تروریستی در صورت برگزاری جام جهانی در قطر هشدار دادند.
وی گفت: 6 کشور عربی همچنین به فیفا نسبت به تحریم این مسابقات از سوی کشورهای عربی و اسلامی نیز هشدار دادند.
جیانی اینفانتینو در پایان با تاکید بر اینکه قوانین و اساسنامه فیفا به صراحت در خصوص چنین مشکلاتی راهکارهای مشخصی را تعیین کرده گفت: در جلسه بعدی فیفا این درخواست مطرح خواهد شد.
عربستان، امارات، بحرین و مصر حدود چهار هفته پیش با متهم کردن دولت قطر به 'حمایت از تروریسم' روابط سیاسی خود را با آن کشور قطع کردند و این کشور را مورد تحریم اقتصادی قرار دادند. 
قطر پیش تر مخالفت خود را با شرط های سیزده گانه این کشورها اعلام کرده بود. دولت قطر شرایط ارائه شده عربستان و سه کشور دیگر برای لغو تحریم‌ها را غیرمنطقی خوانده است.