روزبه ارغوان  در مورد حضور تیم ملی بسکتبال در اردوی تدارکاتی چین اظهار داشت: سه بازی آنجا انجام دادیم که به نظرم خوب بود. بعد از لیگ فرصتی بود که بچه‌ها به اردو بیایند و برای مسابقات آینده هماهنگ شوند و چند بازیکن جدید اضافه شده بودند. این اردو کمک کرد تا بعد از مدت‌ها در قابل یک تیم کنار هم قرار بگیریم.

وی ادامه داد: نتیجه بازی تدارکاتی و برد و باختش مهم نیست و ما روز به روز در چین هماهنگ تر می‌شدیم و این موضوع را به شخصه دیدم.

ملی پوش بسکتبال ایران در مورد شکست در دو بازی در دقایق پایانی گفت: یکی از دلایل آن خستگی بازیکنان بود که استراحت کافی بعد از لیگ نداشتند و مسافت زیادی هم تا چین طی کرده بودند. از سوی دیگر به دلیل تمرین کم ناهماهنگ بودیم و برخلاف ما چینی‌ها تیم‌شان به آمادگی کامل رسیده بود.

ارغوان در مورد عملکرد خود که یکی از بازیکنان مثمرثمر در چین بود، عنوان کرد: شرایطم خیلی خوب نبود، اما به نظرم بد هم کار نکردم و سعی کردم تا جایی که می‌توانم در دفاع به تیم ملی کمک کنم.

این بازیکن در مورد رقابت‌های کاپ آسیا با حضور تیم‌های استرالیا و نیوزیلند عنوان کرد: با حضور این دو تیم سطح بسکتبال آسیا قطعا بالا خواهد رفت و کار ما هم سخت تر می‌شود. باید هدفمند و با برنامه حرکت کنیم. در حال حاضر چینی‌ها با تشکیل دو سه تیم در رده ملی خودشان را کم کم به سطح استرالیا می‌رسانند و فکر می‌کنم با تشکیل تیم ملی ب در کشور ما هم بازیکنان خوبی در آینده به تیم اصلی اضافه شوند.

وی تاکید کرد: بسکتبال ایران پتانسیل زیادی دارد و بچه‌ها با استعداد هستند. این توانایی را هم داریم که دوباره به قهرمانی آسیا برسیم.