استقلالی ها هنوز از هیچکدام از سهمیه های لیگ برتری خود را برای تقویت تیم در لیگ هفدهم استفاده نکرده است. علیرضا منصوریان سرمربی استقلال در هفته ی گذشته لیست بازیکنان مورد نظر خود را به باشگاه ارائه کرد و حالا افتخاری می گوید که آبی ها تنها با 5 بازیکن برای فصل آینده مذاکره می کنند. مدیرعامل استقلال در این باره می گوید: اگر بازیکنان جوان را حساب نکنیم، جذب ۵ بازیکن مطرح است که احتمالا از این میان منصوریان ۳ نفر را بر می دارد.

مدیرعامل آبی ها اما در ادامه در تشریح وضعیت نقل و انتقالاتی این تیم از تصمیماتی صحبت می کند که برای جلوگیری از افزایش نرخ بازیکنان اتخاذ می شود. افتخاری در پاسخ به این سوال که آیا خود او نیز وارد مذاکرات می شود، می گوید: اگر لازم باشد، خودم هم در جلسات شرکت می کنم تا اگر قرار است تصمیمی گرفته شود که «در ید» نماینده استقلال نباشد، خودم باشم. ما بنا داریم که در یک رقابت سالم یارگیری کنیم و شرایطی را رقم نزنیم که عامل افزایش نرخ بازیکن باشیم.

اشاره ی افتخاری به واژه ی "در ید" احتمالا به سقف پنهان قرارداد آبی ها باز می گردد؛ آبی ها در این فصل هر چند تا به امروز موضوعی را به عنوان سقف قرارداد اعلام نکردند اما تصمیم ندارند تا بازیکنان را با مبالغ سنگین آبی پوش کنند. مدیرعامل استقلال بعد از حضور در این باشگاه برای پرداخت قراردادها و کاهش هزینه ها اقدامات زیادی انجام داد و امیدوار است تا در لیگ هفدهم، آبی ها با انضباط مالی پا به مسابقات بگذارند. به این ترتیب به نظر می رسد سقف قرارداد ذهنی آبی ها برای جلوگیری از انجام هزینه های گزاف، تصمیمی منطقی در این تیم باشد؛ تصمیمی که البته یکی از نتایج آن از دست رفتن برخی ستاره ها خواهد بود.